Annons:
Etikettallmänt-om-körning
Läst 1882 ggr
kicki80
8/28/14, 1:19 PM

Välja Rockard

Ska beställa en Rockard men kan inte bestämma mig för vilken.. Den ska vara tävlingsgodkänd då det är dotterns mål att komma ut och tävla.. Har kollat på driveout och kutzmann och vill gärna höra vilken ni som kör mkt rekommenderar. Ponnyn vi har är shettis.. Tacksam för hjälp

Annons:
nika85
9/2/14, 4:46 PM
#1

Jag är i samma sits. Väljer mellan Kutzmanns SLG och Drive Outs Gig 016K till russ och haflinger. Vill också tävla så småningom, samt fritidskörning hemma och barnen skall få plats också.

Tycker det är svårt att välja. Vet inget om dem.
Hoppas att någon kan hjälpa oss i vagnsdjungeln.

HannaNikolina
9/13/14, 10:34 PM
#2

Kutzmanns har jag inte sett live, men 016 till shettis har jag åkt. Jag som är lång (175 cm) tycker att det var dåligt med plats för benen i den. Med kuskkil sitter jag bra, men då ser det ut som att man sitter nästa "ovanpå" vagnen. Men den är ju jättesöt och är man kortare är den nog toppen. Och i större storlekar kanske man sitter bra även om man är lång?  Själv har jag en NHS sulky och trivs jättebra, men den är ju inte lika dressyrvagnssnygg som de andra. Och den säljs väl inte längre om jag förstått rätt… Oavsett så tycker jag att ni ska försöka provsitta vagnarna innan ni bestämmer er, speciellt på shettisvagnar.

cinna
9/15/14, 9:20 PM
#3

Jag har en 016L till mina Shetland. De är 99-101 cm ö h.
Är jättenöjd med den.
Vart bor du? Tänker om det finns någon i din närhet med liknande vagn som du kanske kan i alla fall få titta-klämma-känna-provsitta innan köp?
Själv bor jag i Linköpingstrakten, så bor du i närheten är du välkommen när du har vägarna förbi. 🙂

Ponnybus
9/29/14, 2:40 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Jag har Drive Out träning (den är godkänd för tävling) och är supernöjd :) Jag är 162cm över marken och hästen 1 meter.

Upp till toppen
Annons: