Annons:
Etikettutrustning
Läst 1781 ggr
CatrinFahlström
4/12/17, 7:53 PM

Sele till Tidaholmsrockard 201

Hej!

Har köpt mig en tidaholmsvagn 201, se modell nedan. 

Funderar dock på vilken sele som passar bäst ihop med dessa skaklar. Någon som har denna vagn och kan tipsa om passande bröstsele?

Har tittat på Drive Out´s sele; 

Drive Out Duo ( se bild nedan). 

Skall fungera på hobbynivå!

Kan den passa tro? Hur fungerar detta med snabbfästen? Har inte haft detta på mina tidigare vagnar/selar?

Tacksam för tips!!

Mvh Catrin

OBS! Lånade bilder från Tidaholmsvagnars hemsida samt Drive out OBS!

201_for _innkjøring_2.jpg

201_gigg_2.jpg

2014-08-07_20.03.37__800x592_.jpg

Annons:
[RC1393]
4/13/17, 9:16 PM
#1

Bilderna kommer inte upp så vet inte vilken av skaklarna du syftar på (modellen med ögla eller utan) men det borde inte spela någon roll eftersom de är gjorda för bröstselar. 

Jag har en DO Duo som jag är mycket nöjd med. Hur snabbkoppling fungerar ser du bra här, jag är tyvärr för dålig på att förklara den med ord🤪

CatrinFahlström
4/15/17, 9:00 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Tack för tips! Nytt försök med bild, jag och teknik ibland 😂🐣

[RC1393]
4/15/17, 11:09 AM
#3

#2 Nej, tror inte det spelar någon roll efter att ha sett vagnen heller. Du har ju både ögla för däckeln och för bakselen så det är bara att välja och vraka. Nackdelen blir bara den att den lilla öglan för däckeln gör att vagnen blir mer låst i hästen, men jag vet många som löst det med att borra två hål i vardera skakel och fästa två utstickande mutterskruvar på ca 15 cm avstånd från varandra och fästa vagnen mellan dessa skruvar. Typ som här, fast bara två skruvar då.

Upp till toppen
Annons: