Körning iFokus

Körning

Etikettutrustning
Läst 3951 ggr
FeliciaS
0

Ideal Equestrian - EuroTech

Någon som har erfarenhet av Ideals EuroTech sele? Skillnader gentemot Zilco?

Den säljs här samt på Börjes.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Agto
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har klämt och känt på Eurotechen när vi var i Holland och den kändes klen och plastig. Vet även en elit kusk som köpte den selen men det gick sönder flera gånger och hon fick nya selar men när jag pratade med henne så hade den gått sönder igen och denna gången skulle hon begära pengarna tillbaka. 

Vi kör med Zilcos combisele med empathybröstan och är väldigt nöjda och de har varit väldigt hållbara. Vi kör tre hästar dagligen med Zilco utrustningen i alla väder och med lite Yes diskmedel ser de "nya" ut igen. Dock vet jag att de första Zilco selarna fick kritik för dålig kvalité så jag vet inte om det är lite barnsjukdomar som Ideal har råkat ut för nu. De ligger väl några år efter Zilco när det gäller syntetselar. 

Mig veterligen finns inte empathybröstan som syntet i Ideals sortiment så jag letar efter en fjärde Zilcobrösta och linor nu 😐 Storlek full om någon har?

Bilden är vår ena nordsvensk med Zilcos Empathy combi sele.

ssbalder
0

Vi har Euro Tech selar och tycker dom är jättebra. Vi använder dom till enbet, par och fyrspann till shettis och welsh mountain.

Vi har inte haft några problem alls med våra selar och har haft dom i ca 1 år nu och dom används flitigt. Vi kör minst 3 hästar dagligen.

Vi jämförde också med Zilco när vi skulle köpa men Zilcos sele till a-ponny kändes plastig och då vi haft ideals selar innan så visste vi att dessa passar bra till våra hästar.

HannaNikolina
0

Jag har Eurotech och är jättenöjd! Zilco till större hästar verkar fin, men den som finns till a-ponny ser inte alls särskilt rolig ut tycker jag.