Körning iFokus

Körning

Etikettutrustning
Läst 3798 ggr
bläsen
0

Selar Pfiff vario vs Driveout start

Är det någon som vet om pfiff vario och driveoutstart är likvärdiga i kvalitet?

Shettisblasen.se

shettisar, utställning, körning och pyssel.

bläsen
0

Någon som har en av selarna? nöjd Tungan ute

Shettisblasen.se

Ponnyprinsessor
0

Har haft en pfiff vario och har en drive out startsele nu! Föredrar drive outs sele,den är nättare och smidigare än vario selen tycker jag och mycket fin kvalitet på lädret! Det beror väl lite på vilken storlek på häst/ponny men jag tyckte vario selen hade stor klumpig däckel,bred brösta och breda draglinor!

AnnaLenaK
0

Jag har Drive Outs startsele till mina små shetlandsponnyer och tycker att det är en hyfsat bra sele för dom pengarna.

Är nöjd med brösta och draglinor men gillar inte att det är liggande ringar på uppehållsremmen till bröstan. Ringarna är dessutom ganska små så man får trixa lite för att få igenom spännena till tömmen.

Däckeln är nätt och har snabbkopplingar, vilket jag tycker är bra. Läderkvalitén på dessa lämnar dock en del att önska. Åtminstone på min sele.

Tränset som följde selen var alldeles för stort och tömmarna är lite fult skarvade

Tanken är att jag inom kort ska byta upp mig till en Ideal Harness. Jag har bara inte bestämt om jag ska ha helt svart eller svart med brunt foder…

StuteriSolo
0

har en vario till mina russ, och det är ju som vanligt, man får vad man betalar för Skrattande

Är dock nöjd med den, hyfsad kvalitet på lädret och snabbkoppling till vagnen, nylonförstärkta linor är ett plus

HannaNikolina
0

Jag har använt Pfiff standard både enbet och par och jag tycker det är en helt ok sele för det priset! Den har hållit bra och det är bra passform. Lädret är ju inte det allra lyxigaste förstås, men helt ok!

Driveout start tycker jag är aningen bättre läderkvalitet och bra passform där också. Det är stort plus med snabbkopplingar på skakelfästena.

Pfiff Vario har jag också haft, men den sålde jag snabbt. Jag gillade den inte alls! Klumpig däckel och hemska(!!!) Tilbury Tugs skakelhållare. Det är rejälare remmar än DO och Pfiff standard, men istället blir de ganska klumpiga.

Skulle jag köpa en av dessa skulle jag valt DO start. Men smaken är ju olika :)

bläsen
0

ja ha, driveout starten är flest nöjd med, på bild ser ju pfiff vario snyggast ut.

Men det känns ju bättre att köpa från samma företag som förra gången.

Helst hade jag velat ha en eurotec för 5000kr men jag har precis köpt en 5000kr sele och känner att jag borde köpa en billigare nu Oskyldig

Shettisblasen.se

bläsen
0

Då blev det en driveout start. Skall bli spännande att få hem den!

Shettisblasen.se

nika85
0

#7 Är du nöjd med selen? Funderar på ett selinköp.
Hur är kvaliten på Drive Out´s sele?

HannaNikolina
0

Har ingen sån själv men har sett att DO start tappat färgen ganska snabbt… De som är använda i något år ser riktigt slitna ut… Min gamla Pfiff standard-sele tappade också lite färg på däckeln efter en tid, men såg ändå fräschare ut efter några års användning. Men det går väl kanske att färga in så den blir fin igen?