Körning iFokus

Körning

Etikettutrustning
Läst 1756 ggr
JoeyPowiiie
2013-09-19 09:49
0

Lite utrustningstips önskas!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Jag ska ni få hem min shettis nu då det inte funkade hos fodervärden. Vagn: vad för vagn ska jag ha? Vilken sorts (märke) vagn? Vad kostar vagnarna idag? Vart finns dom? Sele: vad för sele ska jag ha? Vilken sort (märke)? Vad kostar dom idag? Vart finns dom? Baksele eller inte? Jag vill gärna köpa begagnat. Annars så billigt som det går satt få. Min kille är 90 cm i mankhöjd. Han är lite miniatyr häst i formen. Kommentera eller pma!! :)

Satsa allt du har

www.jennipherengstrand.weebly.se

vikkypedro
2013-09-19 10:30
1

Ska du köra hemma och bara mysa runt lite, kan jag rekommendera Drive Out. De har en sele som heter Start, kostar 2200kr ungefär. De har också en rockard "shettisrockard" för ca 5000 kr. Bra och prisvärt "paket" där allt du behöver ingår. DO är dessutom otroligt trevliga och hjälper gärna till, svarar på frågor osv!

penphotography
2013-09-19 11:30
0

Det är svårt att säga vad du ska välja. Det handlar så mycket om vad du trivs med och vad din plånbok klarar av.

I vår länklista hittar du flera tillverkare och återförsäljare av vagnar och selar.

~Penna~

Medarbetare på Körning iFokus

JoeyPowiiie
2013-09-19 13:18
0

1# 2# Det är en tävlingsvagn jag är ute efter :) Den ska helst vara bekväm och stötdämpad. :)

Satsa allt du har

www.jennipherengstrand.weebly.se

vikkypedro
2013-09-19 13:35
0

http://www.driveout.se/gig-016-l/32-0

Denna finns i olika utföranden å spårvidder och verkar vara populär :)

BoelH
2013-09-20 05:47
0

#4 Den vagnen hade inte jag satt bakom en så pass liten shettis. Den passar de något större.

vikkypedro
2013-09-20 07:07
0

Finns dels i många utföranden och mått, dels tycker jag det verkar vara många med shettis som har just den. :)

Kergus
2013-09-20 08:22
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har just köpt polsk en sele till min ponny som är alldeles för liten. Den passar din ponny. Den har lös brösta med draglinor, baksele, huvudlag och tömmar. 

Jag har precis börjat köra min dotters urvuxna welsh 118 cm. Jag har kommit fram till att det är bekvämare och säkrare för ponnyn med en sele som har allt det som te Driveouts selar har. Drive out är jättebra att ha att göra med. Inte så många sådana selar finns på begagnatmarknaden. När det gäller vagn köpte jag först en billig rockard på Blocket. Den är ju lätt att ta sig fram med, men har ingen fjädring och jag studsar runt när vi flyger fram över stubben :-). Nu har jag köpt en liten lätt maratonvagn med fyra hjul och alla finesser som fjädring, broms, fördröjd styrning, kuskkil osv. 17000 kr  Men söker fortafarande efter en bättre sele med lös brösta, riktig däckel osv. Jag måste kanske köpa ny till slut.

Bifogar bild på selen.

BoelH
2013-09-21 19:21
0

#6 jag håller med om att det är en jättebra vagn, har den själv till min shettis på 103 cm, men jag tycker att den är alldeles för stor för en shettis på 90 cm och jag har testat. Drive out har jättebra service bara att rekommendera likaså selar.se. Ta en massa mått på hästen och rIng och prata med dem så får du hjälp.

Kajsur
2013-09-22 09:10
0

Gig 016 L går att få anpassad till mindre ponny också, med mindre hjul än 19" och då passar den :-).