Körning iFokus

Körning

Etikettträning
Läst 845 ggr
IdaT
0

Slappna av i armbågarna

Just nu har jag ett problem när jag kör och det är att jag känner att jag sitter och spänner mig och blir lite låst i mina armbågar. När jag försöker slappna av blir det lätt att jag släpper kontakten istället. Något tips på hur jag skulle kunna hitta ett läge mellan stel armbåge och oexisterande kontakt?

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.

penphotography
0

Min erfarenhet säger att om man är spänd i nedre delarna av armen så sitter lösningen ofta högre upp. Hur sitter du? Avslappnat med axlarna i lodrät linje med höften?

Börja där, försök sitta rakt upp och ner men ändå avslappnat. Rulla axlarna lite bakåt om det hjälper för att släppa spänningen.

~Penna~

Medarbetare på Körning iFokus

IdaT
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag sitter rakt och avslappnat när jag kör, förutom armbågarna då. Dock ska jag tänka lite på axlarna, det är inte helt omöjligt att det sitter där ändå.

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.

StuteriSolo
0

Prova att lägga en kudde under rumpan så du kommer litet högre, då kan du sänka axlarna och blir plötsligt inte stel i armbågarna. Ofta är det sittställningen som inte är bra och det blir alla möjliga intressanta effekter på människokroppen. Som i sin tur ger andra intressanta effekter på ponnyn man kör 😃