Körning iFokus

Körning

Etikettutrustning
Läst 2115 ggr
Aribigga
1

Drive out 016 L

Jag funderar på att införskaffa en sådan här vagn: http://www.driveout.se/gig-016-l/32-0 till min shetlandsponny. Eller ja, jag har väl egentligen redan bestämt mig att det är en sådan jag ska ha. 

Vill bara kolla om det är någon här inne som har erfarenhet av den vagnen? Hur är den att köra med på vägar och offroad? Är den stadig? Hur är den att transportera? Går det att ställa den på sidan i en transport? Allmän kvalitet?

lurvponnyn.vimeddjur.se

Aribigga
1

Jag funderar på att beställa så att det är Bromsar på den eftersom det är mycket backar häromkring och de är branta och dryga. Drive out rekomenderade dock inte det då vagnen skulle bli 15-20 kg tyngre. Vad skulle ni ha valt tyngre vagn med broms eller lättare vagn utan broms?

lurvponnyn.vimeddjur.se

Zaphix
1

Hade en 016I, samma modell fast för stor häst. Gillade den på det sättet att den var stabil och inga problem att köra i terrängen med.

Nackdelen var skaklarna med öglor som jag hade, de var så långa framåt att den tog emot i bogen vid tvärare svängar och sånt. Tyckte också den var svårbalanserad till min häst, fick den aldrig att sitta riktigt bra på hästen. Rätt så stötig att åka i också.

Nu var ju min för stor häst, så antagligen rejält mycket bökigare att transportera än en för ponny, så det kan jag inte svara på. :)

Sålde min delvis pga. det i våras och ska nu i veckan få hem en ihopfällbar rockard från Tidaholm som jag beställt. Hoppas på att den är bättre.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Aribigga
0

Ohh, du får gärna återkomma med en liten jämförelse sen. Har kikat på Tidaholm också nämligen. Nu gick ju bilen sönder *suck* så jag får ändå skjuta upp mitt vagnköp ett halvår 😕

lurvponnyn.vimeddjur.se

BoelH
0

Jag tror inte att du bor extremt långt bort, du får gärna komma och provåka om du vill. Jag bor utanför Staffanstorp.

Aribigga
0

#4 Oj, ja det hade jag gärna gjort, men just nu är mitt liv lite uppochner. Kan jag höra av mig efter nyår? 😃

lurvponnyn.vimeddjur.se

BoelH
0

Gör du det!

Aribigga
0

Kanske kan passa på att testa på konkörningen den 4:e? :)

lurvponnyn.vimeddjur.se

BoelH
0

#7 Väldigt bra tillfälle! Kanske är det fler som vill vara med på konträning för tränare?