Körning iFokus

Körning

Etikettutrustning
Läst 3775 ggr
[[AcsJulia]]
0

Vad har ni för vagnar?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Av ren nyfikenhet så vill jag gärna se presentationer av era vagnar! Märke, modell, pris? Visa gärna bild också! Allt är av intresse eftersom jag fortfarande jagar vagn, men vill höra all kritik som existerar angående alla möjliga vagnar!

Ponnybus
0

hänger på 😉

TeamMascot
0

Har en Roslagsrockard från Tidaholmsvagnar. Är otroligt nöjd.

viktoria91
1

Jag har en tvåsitsig lätt rockard som använts till inkörning av travare. Trivs bra med den dock lite mesig när det kommer till körning så har inte kört så mycket.;-)

Jockeytilda
0

vill också veta! :D

En ryttare, en ponny, en blogg, Hoppning, Galopp och Dressyr! www.ilooksharp.horseworld.se

Tinula
1

Jag har en NHS-vagn, sjukt nöjde med den! Jag kan faktiskt inte komma på något jag inte gillar med den!

lillolga
1

Tyvärr funkar de inte att ladda upp bilder! Men har en fyrhjuling från Holland med extremt skön fjädring! En globus rockard En hemma byggd rockard Och fyrhjuling flakvagn (köpt hos dig) som ska bli prärievagn så småningom.

Agto
0

Vi i vår familj har två tidaholmsvagnar Extreme och en spider. Vi hade även fyrhjulsvagn till våra små ponnysar och jag kan verkligen rekommendera dig att köpa fyrhjulsvagn för det ger en bättre körupplevelse och speciellt om du ska tävla. 

Vi har bytt vagn många gånger under årens lopp men tidaholmsvagnarna passar oss perfekt.😉

lillolga
0

Detta är "holländaren"

lillolga
0

Hemma byggd rockard, (finns svängel till och en mindre loksele nu) Första gången sambon kör häst!

viktoria91
0

Är det inte väldigt tungt för hästen att dra en maratonvagn? Ser tungt ut  tycker jag. ;)

lillolga
0

#10 oftast är de ju både bekvämare och lättare för hästen att dra en vagn på 4 hjul istället för ex en lite klumpigarerockard. Normalt sett är inte en Maraton vagn byggd för shettis för tung att dra även.om så klart undantag finns och sen behöver man ju inte lasta vagnen med hela släkten på en tur ;)

viktoria91
0

#11 Attans, tänkte ta både min och sambons släkt!;-) En lättare maratonvagn till en bra tränad dponny med oftast bara kusk på relativt plana grus/asfaltsvägar är inte så farligt tungt?:-)

penphotography
2

Jag har en maratonvagn "Extreme" från Tidaholmsvagnar och en gigg från Troed Hansson.

~Penna~

Medarbetare på Körning iFokus

cinna
0

Har en 016L från DO som jag är jättenöjd med.
Lättdragen, lätt att justera skaklar och säte. Beväm när man inhandlat en kuskkil.

En nackdel jag upptäckte nu under hösten var att vi inte kunde laga en enkel punktering själva eftersom själva däcket ligger så pass djup ner i hjulet så en vanlig "slangborttagare" man har vid cykelpunkteringar var för liten så det fick bli att lämna in däcket till den lokala cykelmojjen istället. Avmontering av hjulet var inte helt enkelt det heller, men med en händig man i huset så var det snart gjort…

Maliiin
0

Jag har en 016 rockard från Drive Out till mina shettisar. En enbetsvagn som jag är mycket nöjd med. Fin att titta på och man åker könt i den. Pållarna drar den lätt och den är hållbar! 
Haft den i snart 3 år. 

Sen har jag en parvagn från Drive Out också som jag fick hem i september. 071 heter den om jag inte minns helt fel. Även den är jag supernöjd med hittills. Men då har jag inte testat den på tävling ännu utan bara hemma. Men till nästa år ska den förhoppningsvis tävlas med. 

Här kommer bild på rockarden tillsammans med mig och min ena shettisvalack Cosmos.

Maliiin
1

Här är bild på parvagnen, mig och shettisarna Cosmos och Red Cloud.

[[AcsJulia]]
0

#14, #15 Vad tycker ni om stötdämpningen? Bra/dåligt, varför? Hur hållbar är lacken? :)

Maliiin
0

#14 Jag har kört punktering på min en gång men vi bytte själva. Inget problem för vår del :) 

#17 Jag tycker både stötdämpning och lack är bra. Den är skön att åka i även i skogen. 
Vagnarna är lackade på samma sätt som en bil så de är hållbara.

[[AcsJulia]]
0

#18 Och transport? :)

Maliiin
1

Jag har plockat bort skaklarna och sätet när jag har transporterat min. Sätet är inte svårt att ta bort. Det sitter med 4 bultar. 

Då har den fått plats på ena sidan i min transport om jag bara haft en häst med mig. Och har jag haft två hästar har jag satt den framför pållarna i transporten.

[[AcsJulia]]
0

#20 Tack för att du svara på alla frågor..! Haha! :D

Maliiin
0

#21 Lugna puckar! Bara kul om man kan hjälpa till :)