Katastroftävling
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Herregud, när man inte tror det kan bli värre! :O
Fy vad hemskt. Vet någon hur det gick sedan?
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
Nu kan jag inget om hästar, men hade det inte varit klokt att sela loss vagnarna på de andra hästarna?
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Jo spänna ifrån dem hade jag i alla fall gjort (och försökt gå från banan), åtminstone när häst nr 2 sätter iväg :/
Sedan att det ska skrikas och OH!-as så mycket hjälper ju inte heller.. Man vill ju tro att människor på en hästtävling har lite mer hästvett. Att hoppa ut framför en häst som skenar känns heller inte så vettigt. Jag förstår ju att man vill hjälpa till, men det är verkligen livsfarligt. Men man får hoppas allt gick bra och att alla lärde sig något
Helt sjukt vilket dåligt hästvett vissa har.
Hoppas verkligen det gick bra för alla inblandade hästar.
Jag hade genast selat av min häst! Åtminstone från vagnen. Jag vet inte ens om min säkraste vagnshäst hade klarat av när hästen liksom springer in i en annan häst (om det var min häst som blivit påsprungen). Det andra är jag mer försiktig att kommentera då jag tror att det är svårt att tänka rätt i en sådan bisarr situation. Vem vet vad som är rätt och fel och om något överhuvud taget fungerat? Att sitta på andra sidan av skärmen är allt för lätt och lösningarna blir väldigt präktiga och besserwisseraktiga.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Det finns en längre version, ur ett TV-program där det bland annat förklaras att den ena kusken är rullstolsbunden och inte kan ta sig ur sin vagn. (länkar till den videon) Tydligen var det en geting som satte igång den första hästen.
Det är, som sagt, lätt att vara efterklok. Förhoppningsvis leder det till att man kan förebygga att liknande saker händer igen.
Blacksmithfarm, sajtvärd på Körning iFokus
Var med och tävla: iFokus Sportfoto 2014
Så skönt att få se att skadorna inte blev ännu värre vid detta kaotiska lopp.
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
Gud vad läskigt! Får tårar i ögonen av hur obehagligt det var att se!
Vem vet själv hur man skulle reagera där? Hästarna var ju inte måttligt skrämda heller…
lurvponnyn.vimeddjur.se
Å herreguuud! :O :O Jag satt själv o skrek här hemma nu när jag såg denna video.. :O
Man hade ju tex kunnat öppna dörrarna och släppa ut övriga ekipage så dom sluppit dras med i den allmänna oredan…När den skenande hästen var längst bort i manegen borde man hinna släppa ut ett ekipage i taget genom dörren. Men visst är det enkelt att sitta bakom skärmen och säga hur man borde gjort. Rent allmänt tycker jag nog att de flesta visar upp bristande omdöme….och hästvett…men det är ju jag det…
ingelastrav.se
Speakern skötte det utmärkt, tycker jag, och de fick verkligen ut ett antal ekipage. När den andra hästen föll var det bara 2 eller 3 andra hästar kvar där inne, så minst lika många måste ha kommit ut. De som var kvar där inne var frånspända och vagnarna var hopsamlade i mitten för att lämna så mycket plats som möjligt.
Tänk på att det hela hände på drygt 6 minuter, det är fruktansvärt kort tid. De flesta skötte sig utmärkt, tycker jag.
Heder åt den som tog fast den första hästen och fick stopp på den, heder åt dem som lyckades hålla sina hästar kvar vid hand trots att de blev påsprungna och heder åt dem som var framme vid den fallna hästen innan den kunde resa sig.