Körläger?
Hej är det någon som vet om det finns ridläger fast med körning?
Finns det någon stans där man utan egen ponny kan lära sig grunderna i körning och ta lektioner för instruktörer?
Helst inte ponnytrav för det är ju inte riktigt den typen av körning jag är intresserad av. :)
En ryttare, en ponny, en blogg, Hoppning, Galopp och Dressyr! www.ilooksharp.horseworld.se
Vart finns du? Tyvärr är det inte så gott om läger inom körning, inte heller så mycket till "kör-skola". Lättast är nog att försöka hitta en kusk i din närhet och få prova på den vägen. Vi kuskar är rätt måna om nya potentiella kuskar :)
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km
Förr fanns det körning på Sindarve på Gotland med fjordningar men nu vet jag inte om det finns kvar.
Har för mig att Flyinge brukar ha ett körläger under sommaren.
#3 Det stämmer.
Längst ner på sidan i länken är finns ett läger som heter "Kör Flyinges skolhästar", den 11-14 augusti.
Blacksmithfarm, sajtvärd på Körning iFokus
Var med och tävla: iFokus Sportfoto 2014
Tack för alla svar!
Jag bor i sthlm och hittade en klubb som heter Roslagens Rid och Körklubb så där kanske det finns någon som kan hjälpa mig.
:D
En ryttare, en ponny, en blogg, Hoppning, Galopp och Dressyr! www.ilooksharp.horseworld.se
Hur har det gått? Hoppas att du har hittat något som passar :)
Har inte kollat upp något mer nu för jag ska tydligen jobba större delen av sommaren :( . Till hösten hoppas jag dock på att flytta ner till skåne, antingen Hässleholm eller Helsingborg så kanske att jag kan hitta någon där nere som vill lära mig :D
Okej, hoppas du hittar något som passar dig framöver :)

På vilken sida av Stockholm finns du??
Norr om sthlm stad i Vallentuna.