Har du planerat tävlingssäsongen?
Ska du ut och tävla i år? Eller grooma? Kanske ska du vara funkutionär? Eller kommer du som publik?
Oavsett vilket - har du planerat din tävlingssäsong än? Blir det fler eller färre tävlingar än vanligt?
Blacksmithfarm, sajtvärd på Körning iFokus
Var med och tävla: iFokus Sportfoto 2014
Själv jobbar jag en hel del helger. Helt fel helger faktiskt. Men jag har i alla fall planerat att åka på några tävlingar på semestern i sommar (det är väl det man har semestern till - eller hur?).
Jag kommer att åka som publik för att titta på och ta kort.
Här blir det "tävlingsdebut" på söndag. Bara träningstävlingar i form av P&D i år är det tänkt. Debut som sagt i Mörrum på söndag Sen 3/5 i Linköping, och 18/5 i Ingelstad. Efter det får vi se…
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km
#2 Vad roligt med debut, hoppas att det går bra. :)
Lycka till!
För mig blir det aningen färre tävlingar än vanligt och som planen ser ut blir det bara med par i år. Jag kanske hinner tänka om, men som det känns nu siktar jag på Ö-vik 20 april (D och P) + Umeå 31 maj (M), Villvattnet 11-13 juli och sen DM i Ö-vik 27-28 sept. På sista tävlingen hoppas jag på att känna mig redo att debutera i MSV.
#4 Då är det snart dags att tävla för dig? Vad kul :)
För mig blir det ett mellanår med totalfokus på träning istället. Jag har inga tävlingar alls planerade men känns träning bra framåt slutet av säsongen så är det inte omöjligt att jag startar en eller två om det finns några som passar min häst.
Inga tävlingar inplanerade för Rookien här, i alla fall inte som tävlingsdeltagare, men väl som åskådare/funktionär 😉
Det är träning som gäller och så siktar vi på att köra Debutant nästa år med en eller två av mina ponnyer…
Hur har det gått för er som varit ute och tävlat eller tränat idag?
Jag fick en rosett med mig hem :D Clear Round i precisionen. Dressyren gick inge vidare, fick soppa torsk. Men ser redan fram emot nästa "tävling" :) Mer detaljer finns på bloggen http://exaequestrian.wordpress.com
Mvh Emelie & Jack
Grattis till rosetten!
Jag vet vad du menar med soppatorsk - det hände mig när vi fick tävla på skolans hästar. Det hade gått hur bra som helst på lektionerna (körde bågar i enhansfattning :D) Men när vi kom in ensamma i ridhuset för att köra (det lättaste) dressyrprogrammet - då var det seeeegt. Och jag var nervös. Men man blir en erfarenhet rikare i alla fall :)
Ja tävlandet ger helt andra erfarenheter än träningen och det är bra att ta en och annan tävling mellan all träning så man får den erfarenheten också.
Vår familj var på samma tävling som #10 av WinterPrince och det resulterade i en blågul i LättA i dressyren för vår 7-åriga nordis och inga rosetter för 7-åriga KWPN i LättA men en blå/gul i precisionen och en blå i dressyren för vår 10 åriga nordsvensk i MSV.
Blandat väder hade vi men kul var det😐
Bjuder på en bild på vår nordis som är 7 år och sonen som kusk.
#12 Grattis till rosetterna!
Kul att hela familjen är involverad :)
Är det någon som ska ut på kör-aktiviteter i helgen? Hoppas i så fall att ni får det trevligt, det är lovat fint väder:)
I helgen åker jag till Kulla och groomar shettisfyrspann i Maraton :)
Mvh Emelie & Jack
Vad roligt! Lycka till :)
Vad roligt :) Grattis till rosetten!
Tack!
Mvh Emelie & Jack