Lite hjälp tack!
Detta är egentligen frågor om ponnytrav,en jag antog att ni kan de ganska bra också! Skulle någon duktig travperson vilja hjälpa mig med dessa frågorna? Det skulle vara supersnällt! 1.vem får ta körlicens för ponnytrav? 2. Blir du disskad om din ponny passerar målgången i passgång? 3.Blir du disskad om du tränger dig upp på upploppet och därmed föreldrar resultatet? 4. var ska utvägningen vara efter ett montélopp? 5. Vart ska man rida direct efter montélopp för avsadling? 6. När anses ponnyn ha anlänt till tävlingsbanan? 7. Hur markeras upploppet? 8. Vad räknas som upplopp bär man räknar galoppreglen? 9. Vad händer om din ponny övergår i passgång när man kommit in på upploppet? 10. Om du ska värma en timme före första start, vad borde du vara klädd i? 11. När anses defeleringen ha börjat? Skulle verkligen vara supersnällt om ni hjälpte mig!
Friends are like potatoes, if you eat them they die….;) 🐹🐴🏇 appelkvistens.weebly.com
1.vem får ta körlicens för ponnytrav?
Personer från 8-25 år. A-ponny får du köra mellan 8-15 år och B-ponny mellan 13-25 år.
2. Blir du disskad om din ponny passerar målgången i passgång?
Ja, det räknas som otillåten gångart.
3.Blir du disskad om du tränger dig upp på upploppet och därmed föreldrar resultatet?
Nej, inte nödvändigtvis. Men du kan få en varning!
4. var ska utvägningen vara efter ett montélopp?
Utvägningen sker på samma ställe som invägningen, oftast inskrivningen/sekreteriatet, och ska ske direkt efter avklarat lopp.
5. Vart ska man rida direct efter montélopp för avsadling?
Till utvägningen.
6. När anses ponnyn ha anlänt till tävlingsbanan?
Om du syftar till inför loppet så är det när den är på banan, redo för start (påselad). Om du menar anlänt till tävlingsplatsen så är det när du anlänt till området och anmält din närvaro på inskrivningen.
7. Hur markeras upploppet?
Med upploppsstolpen.
8. Vad räknas som upplopp bär man räknar galoppreglen?
I ponnytrav så gäller inte regeln om inga galopper på upploppet. Men det är från sista upploppsrakan (markeringen), fram till mållinjen.
9. Vad händer om din ponny övergår i passgång när man kommit in på upploppet?
Den får en "galopp" noterad, eller egentligen otillåten gångart. Efter tre stycken under samma lopp blir du diskad!
10. Om du ska värma en timme före första start, vad borde du vara klädd i?
Ändamålsenliga kläder. Bra skor, hjälm. Som kusk är det bra att värma i dressen.
11. När anses defeleringen ha börjat?
När ekipagen lämnar defileringsvolten.
Hoppas det duger! 👍
Tack så hemskt mycket!
Friends are like potatoes, if you eat them they die….;) 🐹🐴🏇 appelkvistens.weebly.com
Nu har du fått svar här inne, men jag vill passa på att tipsa om ponnytrav iFokus.
Ifall du har frågor.
Blacksmithfarm, sajtvärd på Körning iFokus
Var med och tävla: iFokus Sportfoto 2014