Bra selvagn
Någon här som kan tipsa om en bra selvagn? Är trött på att behöva gå flera gånger till sadelkammaren eller se ut som en julgran genom att hänga alla seldelar på kroppen :) Sedan kan kånka ryktlåda, hjälm osv. Hade velat ha något där ALLT kunde hänga.
Vi har ideals selvagn. (Säljs bla på Börjes) Det får plats två selar och lite annat smått och gått. Vi har kompletterat med en cykelkorg så man kan ha lite borsta och flaskor där också.
Hittar inte den på varken Selar.ses hemsida eller Börjes.
Tror inte Börjes hade den i sitt sortiment (hemsida) utan de hade tagit hem några stycken på prov. Men de beställer hem om man vill så det är bara till att höra med dem.
Säckkärra från ex.vis Jula eller Biltema?
På min från Biltema ryms två shetlandsselar utan problem. Borde inte vara omöjligt att kunna få dit korgar på den också. 🙂
Lite större selvagn har jag gjort av Claes Ohlsons "lövvagn" på fyra hjul. Satt en sågbock i som jag klätt med ett stort PVC-rör. Där kan jag hänga två hela selar och ha hela botten full med lådor och prylar. Lite tyngre än en säckakärra men väldigt bra på tränings- och tävlingshelger.