Körning iFokus

Körning

Etikettutrustning
Läst 2076 ggr
nika85
3

vagnar - vilken djungel!

Om du höll på att köra in dina hästar (russ maxad b-ponny samt haflinger liten d-ponny) och du endast kan köpa en vagn som ska passa dem båda, samt vill börja tävla så småningom - vilken vagn hade du köpt?

Agto
2

Jag hade köpt en fyrhjulig träningsvagn. Går att tävla med tom MSV klass om den har en vagnsbredd på >= 128. Exempel:

http://www.blocket.se/jonkoping/Maratonvagnar_53199710.htm?ca=22&w=3

[[AcsJulia]]
0

Jag hade köpt Kutzmanns SLG! Den kan du köpa i 125 eller 138 centimeters bredd (samma pris på båda) och sedan köpa en extra uppsättning hjul om det skulle bli alltför stor skillnad mellan hästarna. Men den är väldigt inställningsbar, billig (15 000:- i grundutförandet) och det finns både reservdelar och en massa tillval!

[[AcsJulia]]
0

OCH snygg! ;)

nika85
3

#2 Jag har tittat på den. Den går tydligen att anpassa till båda hästarna, jag har skrivit och frågat. Nu pågår projekt "spara" :-)

murkla
0

#2 vart kan man hitta info om den vagnen??

[[AcsJulia]]
1

#5 Google is your friend..! 😉 Nej, men kika in på Kutzmanns sida så hittar du den under Vagnsmodeller! Under fliken Vagnsmodeller hittar du en massa bilder på vagnar. Den tredje bilden från höger, andra raden uppifrån är SLG:n.