Hjul till globusrockard
Hej!
För ett tag sedan köpte jag en globusrockard som tyvärr inte har några hjul, så jag undrar därför om nån vet var man kan få tag på lösa hjul till globusrockarder?

Finns att köpa från Globus http://globussport.se/
Fick du tag på några däck?
#2 Nej, inte än. Globus hemsida som #1 tipsade om säljer ju inte varor själva och listar alla återförsäljare som över huvud taget säljer någon typ av Globusprodukt, vilket ju är ganska många. Att hitta en återförsäljare som säljer just rockarddäck är ju därför inte så lätt så det har inte blivit av att jag har tagit itu med det än, men jag bör nog kunna hitta nått ställe som säljer däck om jag väl letar. Eller vet du om nått ställe?
Sen skulle jag vilja ställa en allmän fråga till vem som helst som vet: Dom s.k. reservhjulen till rockard som Globus säljer, är det dom nyare kraftigare hjulen eller den äldre klenare varianten? Jag tycker dom ser ganska klena ut i jämförelse med hjulen som sitter på dom nya rockarderna som sägs ska ha kraftigare hjul och eftersom jag helst skulle vilja ha dom bättre hjulen vill jag gärna veta hur reservhjulen är och om det är nån mening att köpa sånna?
Fick svar från Färjestad Rid&Trav (frtab.se) igår kväll, de har reservdäck för 200kr/st. Hittar dock inte dessa på hemsidan, och vet ej om det är bara yttre slangen, eller med ekrar osv. Eller om det är äldre modellen. Jag har mailat dessa frågor, kan säga till när jag får svar igen!
Tack, det vore snällt :)
De har både gala modellen´i storlek 20*2,10 och de nya. Han skrev att dessa är 2 1/4*16, men på mina står det kort och gott 2,5*16. Så jag vet inte. Han har både däck för 200 kr och slang för 100 kr, men har du gamla modellen som var 20" kostar den bara 50 kr.
Vill du beställa av dem får du kontakta dem via mail, för dessa artiklar finns inte ute på hemsidan. :)
#6 Men, har de fälgar oxå?
Du skriver ju bara däck & slang - TS hade ju inga hjul alls… 😉
Mvh Jessica
Ta tillvara på stunden!

De återförsäljare som har Globus i sitt sortiment kan ju beställa hem hjul om de inte har det i butiken.
Ja jag vet faktiskt inte, jag efterfrågade bara däcken… Men de borde som #8 säger säkert kunna fixa hela hjul, enl Globus hemsida ska väl det också finnas. De är iaf riktigt trevliga och ger snabba svar (frtab alltså), maila och fråga! :)

Börjes säljer ju hjul till rockard. Mät hålet/axelns längd och se om de passar. http://webshop.borjes-tingsryd.se/servlet/us_pyra?wts.PAGE=h_ix3.htm&wts.ACTION=loginguest&$GUEST=SE&p=H
Vet någon vart man kan köpa lösa skaklar till Globus rockarden ??