Körning iFokus

Körning

Etikettutrustning
Läst 1620 ggr
Guling
0

Sy Kuskförkläde

Funderar på att så småningom sy eget Kuskförkläde (långt kvar tills det är dags för tävling), men nu funderar jag lite över materialet…

Sätt gärna ut bilder på era Kuskförkläden (när de används), skriv vad det är för material & hur ni upplever dem i olika väder/temperaturer…  🙂

Vad tror ni om att sy ett i Softchell-tyg?

Mvh Jessica

Ta tillvara på stunden!

WinterPrince
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här syns lite av mitt förkläde när vi värmer upp. Har sytt det själv. Materialet är bävernylon (mest för det var vad jag hade hemma). Har mest varit lite halvklart/mulet när jag använt det och då har det funkat bra. Vet inte hur det blir på riktigt varma dagar dock. Har sytt med en hälla i överkant som jag trätt ett skärp genom. 

Softshell funkar nog, det skulle vara om det blir väl varmt mitt i sommaren isåfall. Har en softshell-jacka till höst/vår och den kan lätt bli varm när temperaturen stiger på vårkanten.

Guling
0

Ingen annan som vill dela med sig av bild/er (gärna ngn där det används i vagnen) & vad ni har för material?

Mvh Jessica

Ta tillvara på stunden!

HannaNikolina
0

Jag sydde ett "sommarförkläde" av ett svart lakan… De man köper är ofta så varma av filt eller ylle. Det är ju inget avancerat plagg att sy, så det är väl bara att sätta igång och prova :)

Guling
0

Nu var det lääänge sen jag var inne här ser jag… ;s

#3 Jovisst, men tanken är ju att få till ngt som både är snyggt, praktiskt & lagom "varmt"…

Vill jätte-gärna se bilder & få veta material för att se fall osv när man sitter i vagnen.

Finns det ngn som rent av har ett i softchell så vore det väldigt intressant med bilder & feedback!  :)

Mvh Jessica

Ta tillvara på stunden!