Körning iFokus

Körning

Etikett: utrustning
Läst 1703 ggr
citrina
0

Ny ponnyvagn? Kutzmann TR05

Ska köpa en ordentlig vagn till shettisen till våren och kollar av marknaden. På kutzmannsveriges hemsida stod om denna lilla vagn för dom minsta. Någon som har åsikter om denna ? Har väl annars nästan bestämt mig för en "Träning" från Drive Out om d inte dyker upp en begagnad NHS.

Ponnybus
0

Jag har en "träning" från drive out till mina shetland och kan starkt rekommendera den :) Igår var vi ute på en lång tskogstur utan problem och även om det stundtals gick över stock och sten så sat jag bekvämt hela turen. Jag har vinkat upp mitt säte och sitter hur bra som helst.

citrina
0

Tack för svar! Ja jag tror det blir en Träning. Man verkar sitta i bra ställning med benen (även om jag bara är 160 cm) . Pratade m Drive Out och dom kunde sätta axeln över golvet istf inunder så skulle det bli mer proportionerligt till en n liten som min, 85 cm, men ändå med bra sikt och utrymme för benen. Hur stora är dina? Du har ingen bild? Kanske kan maila om du inte vill posta här.

Ponnybus
0

Oj :) inte vart inne på ett tag. Jag är 162 så inte heller så lång ;) Mina hästar är 1m och dem ena va 95 för ett år sen men hon är bara fyra så jag är rätt säker på att hon växt efter det. Har tyvärr inga bra bilder då jag mest kör själv

citrina
0

Såg en bild du delat i ett annat inlägg och det ser ju bra ut med plats för benen utan behov av kil.  Din är ju lite större än min så det kan nog bli lagom att göra förändringen med axeln ovan golvet.

Min Welsh Cob har inte blivit mer än nån cm större i mankhöjd den hon var 3…. (tyvärr).