Körbloggar!
Vi efterlyser fler körbloggar till vår länksamling!
Skriv en rad här nedan och lägg en länk om du har en körblogg eller om du läser en bra körblogg som du vill tipsa andra om.
- Redigerat 2021-04-16 09:55 av Niklas
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Har ingen renodlad körblogg men vår vardag går att följa på http://kejawinterprince.weebly.com
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km

under uppdragskörning kan ni få lägga in www.ponnyexpress.se ifall ni vill.. Vi finns i Stockholm
tjah.. körblogg kan jag väl inte påstå, jag rider ju och skriver om andra saker än körningen med, men min blogg är http://hesteverden.blogspot.com iaf :)
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
Har också en blogg, fast inte renodlad körblogg, utan även markträning och ridning. Allt på Parelli NH-vis såklart.. :)
Men mycket körning också..
Alla ovanstående länkar är nu tillagda.
Följ min vardag med satsning på körningen med mina två shetlandsponnyer! :)
shettisgalen.blogg.se
Fixat :)
Jag har inte heller en renodlad körblogg, men jag kör.
Och den är under igångsättning igen, bloggen ;)
kjarni.blogg.se
Uppdaterat! :)
Ännu en inte helt ren körblogg, men mesta dels om körning samt inkörning utav mina shettisar :D
http://minihingstar.n.nu
Fixat! :)
Det mesta om körning, lite ridning. www.venar.se
Fixat!
Mestadels om körningen med min shettis Tåtte, men även det som händer kring mina hästar.
aponnytraning.wordpress.com
Mina ponnyers träning.
Inte heller jag har någon "ren" körblogg, men lite körning har vi allt…
inte alltid helt renodlad men iaf
Fixat ovanstående!
Blir lite körning här, mest inkörning och markträning för tillfället dock.
aspelund1.blogspot.com
Måste bara få säga hur kul det faktiskt var att hitta alla bloggar!! Känns lite småtråkigt att läsa andra hästbloggar… Men nu så!!! :D
Inte någon som möjligtvis skulle vilja dela en blogg med mig?
Tjena!
Michelle heter jag, är en 18 årig ungdomskusk som bor i stockholm.
Äger en shetlandsponny vid namn Ior som tränas i körning. Förhoppningsvis kommer vi ut på banorna 2013. Tog ett sabbatsår från gymnaisumet 2011, har två jobb och alltid många bollar i luften samtidigt. Spenderar all min lediga tid i stallet.
Förutom att köra gillar jag att tömköra, trickträna och är lite NH intresserad.
Kan iof lägga till min också, är dock inte så aktiv i dagsläget men dyker upp ett inlägg då och då..
Tjena!
Michelle heter jag, är en 18 årig ungdomskusk som bor i stockholm.
Äger en shetlandsponny vid namn Ior som tränas i körning. Förhoppningsvis kommer vi ut på banorna 2013. Tog ett sabbatsår från gymnaisumet 2011, har två jobb och alltid många bollar i luften samtidigt. Spenderar all min lediga tid i stallet.
Förutom att köra gillar jag att tömköra, trickträna och är lite NH intresserad.
Min blogg kom bort jag försöker igen
Shettisblasen.se
shettisar, utställning, körning och pyssel.
#21 & #23 Fixat.
#24 Din länk fungerar tyvärr inte för mig. Inte som den är eller om jag skriver in www framför.
Blacksmithfarm, sajtvärd på Körning iFokus
Var med och tävla: iFokus Sportfoto 2014
det verkar som den krånglar jag får maila suport efter helgerna.
Shettisblasen.se
Tror den funkar nu
Shettisblasen.se
Shettisblasen.se
Ja, nu fungerade det - så nu är länk tillagd i länkarkivet :)
Listan är uppdaterad. Jag har plockat bort inaktiva länkar och länkar till hemsidor som saknar blogg.
Tre nya bloggar är tillagda.
Ingen blogg direkt men väl en hemsida där körningen är en stor del.

ponnyexpress.blogg.se kan man följa vårat team på
#32 Din blogg finns med i länklistan sedan tidigare.
Listan är uppdaterad med en ny blogg.
Ny blogg tillagd på listan!

Ponnyexpress.blogg.se
Jag har en blogg om livet som en småbarnsmamma med en shetlandsponny som används mest till körning. matildaqvarnstrom.wordpress.com Med vänlig hälsning Matilda
#37 Fixat!
Det borde storstäders på blogglistan. Många bloggar är inte uppdaterade alls. Nu gav jag mig dänga på att klicka mig igenom alla. Gillade tex den sista bloggen på listan.
Shettisblasen.se
Tipsa gärna i PM vilka som är inaktuella.
Nu har jag haft orken att klicka mig igenom 34 bloggar en gång till. Personligen tycker jag en blogg skall uppdateras varge dag eller minst några gånger i veckan. Här är iallafall dom som uppdaterat i augusti. Hoppas jag inte missat någon. À ponny i träning Equestianwords Fredrik Persson Ida klausner Jenny Larsson / heter nu team jl Kusken Körträningsblogg Linda Wirén Pernilla Engström Ponny Expressen Ponny kusken Shettisblasen Team bus Team Marie Nilsson / heter nu mariekusk.se Tummetott och Pippi Ulrika gindemo Venar Wikholms Windy boy rocket Mvh shettisblasen.se
Shettisblasen.se
Tack! 🙂
Vi ska ta en titt på om övriga ska vara kvar i listan.
Nu har jag bara hunnit en bit ner i listan, men rent spontant så finns det flera bloggar som är aktiva trots att de inte är uppdaterade de senaste 2-3 veckorna. Om man tittar i bloggens historik så ser man att publiceringsmönstret i vissa fall är glest. Jag anser personligen att sådana bloggar är aktiva. Varje blogg har sitt eget mönster, en del publicerar ofta, en del sällan och allt däremellan.
När bloggen har varit stilla 2-3 månader kan man nog anta att den är vilande om inläggen annars kommer tätare.
Det var bra att du sa till (#41). Det finns en och annan blogg som inte längre platsar på listan.
Jag känner mig dock lite kluven över att ta bort länken då några innehåller en del kunskap. Vardagsbloggar med "dagens outfits" och liknande kanske inte är så viktiga att ha kvar efter att de somnat in men blogglänkar till en kunskapsbank känns synd att kasta.
Vad tycker ni? Ska vi spara inaktiva bloggar med matnyttigt innehåll i en egen lista eller ska vi rensa hårt?
Ett allmänt tips! För att slippa besöka varje blogg man följer för att se om det uppdaterats så kan man samla alla länkar på ett ställe.
Jag gillar Feedly som kan användas både i datorn och i mobilen. Enkelt att bara behöva titta på ett ställe. Alla bloggars nya inlägg kan läsas i Feedlys app så fort de uppdaterats.
Rensa hårt. Många bloggar som hade kunnat vara bra händer det inget på, det är mest irriterande och missgynnar dom längre ner på listan. Det är mycket jobb med att hålla en blogg aktiv. Själv försöker jag uppdatera två gånger om dagen. Körning i fokus är min störst källa där läsare kommer ifrån!
Shettisblasen.se
Gör en egen lista med inaktiva bloggar kanske. Vet att min inte är särskilt aktiv för tillfället, är utan häst för tillfället. Hoppas bli ändring på det snart, kanske redan imorrn!
Mvh Emelie & Jack
#45 Jag förstår din poäng och ur mitt perspektiv som bloggare håller jag med. Men ur mitt perspektiv som Sajtvärd så tycker jag att det finns ett visst värde i att ha med länkar till bloggar även om de inte uppdateras ofta.
Vad gäller trafik mellan Körning iFokus och bloggar/hemsidor så kan jag avslöja att jag ser ett direkt samband mellan hur aktiv man är på forumet. Har man dessutom en länk till sin blogg/hemsida i sidfoten på sina inlägg här på forumet så påverkar det än mer positivt. De länkar som klickats på mest i vår länksamling tillhör bloggare som är aktiva i forumet. Med det sagt så kan man konstatera att den stora massan inte klickar på länkarna i listan i första hand utan på länkar i foruminläggen. Som ett tips alltså! 😉
Jag håller med om att det är ett stort jobb med att hålla en blogg aktiv. Men precis som det finns olika typer av läsare så finns det olika typer av bloggare. En del läsare gillar korta inlägg som skrapar på ytan och andra gillar längre inlägg som går på djupet. Det finns bloggare som skriver om det som följarna vill läsa om och så finns det bloggare som bara bloggar för sitt eget nöjes skull. Jag tycker att alla varianter måste få finnas.
#46 Oh, håller tummarna för att det blir köp! 🙂
#48 Köp blev det!
Mvh Emelie & Jack
Jag bloggar om bland annat körning på http://animallife.se för att följa bara körningen går det bra att använda länken http://animallife.se/category/hastar/korning/
Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.
#50 och #51
Nu är era bloggar tillagda i listan. :)
Med vänlig hälsning
Min blogg tummetott.bloggsida.se har flyttat till www.sportkorning.se och den heter Sportkörning med Verona.
Fixat
Mvh
Hej du skulle gärna få lägga till min: http://lurvponnyn.vimeddjur.se/
Handlar om jag och min James :)
lurvponnyn.vimeddjur.se
Fixat :)
#56 Kusken.blogg.se har numer flyttat till Kusken.vimeddjur.se! :)
Passar på och lägga till min i samlingen. https://kakansblogg.wordpress.com/ det är blandat, men mycket körning.
Vad roligt att jag hittade till denna sajt! Satt och letade travbloggar igår men hittade inget. Det enda som finns inom ämnet är spelbloggar :( Jag ska börja på Wången så tänkte att jag skulle starta upp en travblogg där jag skriver om allt som rör min utbildning, trav, hästar etc etc :) www.alyssastravvarld.blogg.se
🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor