Titta och njut - welsh framför vagnen!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Wow!
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km
Fin reklam för världens bästa hästras Welshen.
Synd bara att filmen var i slowmotion. Man skulle uppleva hennes fantastiska rörelser mycket bättre i normal visning av filmen.
Vad hon visar är vad som finns i så gott som alla welsh sec D och C (welsh cob och welshponny av cobtyp). Självklart krävs att hästen är genomjobbad, lydig, musklad och stark för att oka prestera vad hon visar framför vagn.
Welsh sec D och C är helt enastående hästar. Både som rid och körhästar. De är tåliga, positiva, viktbärande, kan hoppa men framför allt RÖRA sig.Och så har dom massa så att de kan både dra och stå emot vagnen. Perfekta hästen m.a.o.
Vackra steg!
Är ruskigt sugen på en welsh att köra med, men vill ha en welsh montain för att de är i en behändigare storlek. Har redan en stor häst.
Jag tycker det ser helt fantastiskt ut, det roliga är att hon bär sig som en gudinna utan att ha någon böj på nacken :)
lurvponnyn.vimeddjur.se
#2.. Du vill inte köra par? Det finns två Welsh Mountain till salu. Båda svarta med stor vit bläs och fyra vita strumpor.
Penphotography har väl också en welsh mountain till salu tror jag. Inkörd och klar :)
Mvh Emelie & Jack
#4: Inte råd med en till häst i nuläget, med förhoppningsvis rätt snart. :)
Men dom där två hade varit perfekt, jag drömmer om just en svart welsh montain med bred bläs och fyra strumpor.. Så två såna hade inte varit fel. :)
Klasse och charm !
bj / dk
#5 Hade själv gärna tagit dom om jag hade haft råd och erfarenhet…
Mvh Emelie & Jack