Trilla säljes
En nyrenoverad trilla säljes, aldrig kört den efter renoveringen. Stått inomhus hela vintern. Liten, passar C/D-ponny. Mörkbrun, svarta detaljer, stålförstärkta träskaklar. Bra fjädring, fotsteg, lykthållare, avtagbara säten. Har ett par äldre, guldfärgade lyktor som kan följa med, de är lite slitna men går nog att få fina!
Pris = bud.
Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
vart i landet? och är hjulen renoverade, nya, gummiklätta?
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
Den finns i Mantorp, 3 av hjulen är hela och fina, ett hjul renoverat, så allt är fint. De är järnskodda.
Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.
Rattans det var nog lite långt!
Annars var trillan riktig fin :) Lite sugen på en trilla..
Ja jag vill gärna behålla den, men dels har jag inte plats, och dels vet jag att den inte kommer användas mycket pga att jag har sportgigg :)
liiite avundsjuk! Jag har en gammal rockard jag tänker renovera, men jag drömmer om en riktig fin gammal gigg sen för uppvisning. Jag innbiller mig man får använda gigg till dressyrkörning med? Tror jag måste läsa tävlingsreglerna snart..
åh altså ännu en vagn att anskaffa sen! Gubben kommer bli galen! *fnittrar förtjust*
jag har nu en rockard. Enligt dom kuskar jag har talat med brukar dom godkänna rockard på öppna lokala tävlingar bara för att ha en evenemang, men man måste ha rätt vagn på riktiga tävlingar :) Så jag får väl anskaffa något jag kan tävla med..
Kan man tävla Dressyr och presicion med en marathonvagn?
Japp det kan man :)
man kanske skulle vara smart och köpa en lätt marathonvagn i stället för en gigg, men jag tycker gigg är så mycket snyggare..
Du får tävla till och med nationell medelsvår med maratonvagn i Dressyr och Precision. Från och med elitklass måste du ha två vagnar, en för Dressyr och Precision samt en för Maraton.
Rockard kan du tävla med även i nationell klass. Det viktiga är egentligen att vagnen följer breddreglerna. I lokal klass är det tillåtet att tävla med en vagn som är minst 110 cm, i nationell klass ska vagnen vara minst 125 cm. I elitklass ska vagnen som används till Dressyr och Precision vara 138-140 cm och maratonvagnen minst 125 cm.
ja riktig så hög som elit har jag nog inte tänkt mig faktisk
men om jag då köper en 138-140 cm vagn är man altså säker? :)
Men jag får erkänna.. jag är grymt sugen på en gigg, för jag tycker inte man kan anklaga Marathonvagnar för att vara rejält snygga att se på. Iaf inte majoriteten av dom. En gammal gigg är riktig vacker tycker jag..
Fast nu är jag nog mycket off topic, ursäkta för det, kanske vi skulle förflytta denna diskutionen över i en annan tråd? :)
Vilken fin! Tror du den skulle gå att ha till shettisar i par?
#12 - Det kan säkert passa, är inte så "haj" på hur mycket de orkar dra men den ligger runt 120-140kg tror jag, är ca 120cm bred. . Har dock ingen parstång till så det skulle du få fixa själv i så fall, och fästet..
Bifogar en bild med en person på 170-175cm brevid, så ser ni hur liten trillan är.