Ny medarbetare!
Hälsar HannaNikolina välkommen som ny Medarbetare här på Körning iFokus!
Söker även efter en Medarbetare med stor kundskap och intresse för bruks- skogs- och lantbrukskörning. Alternativt bara en av inriktningarna.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Tack! Ska bli kul att hjälpa till här 
Jag hör väl till dom med stort interesse för bruks, skogs och lantbrukskörning :) Kunnskapen är stigande kan man ju säga, ingen proff än! 
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
proffs är det väl få som är, med intresse brukar man komma långt :)
Grattis till posten iaf! :D
Kan du inte göra en presentation/artikel så vi får veta vem du är?
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km
Jag heter Anna Häggström, är 35 år och bor med min sambo på en gård utanför Örnsköldsvik. Vi har hästar, får, höns, kaniner, katter och en hund. När jag inte är hemma och leker bonde så jobbar jag som utvecklingsingenjör.
Första körupplevelserna är från ett travstall där jag hjälpte till i tonåren. Sedan har jag jobbat en sommar som kusk på Häståkeriet i Stockholm, där jag körde turister mellan Gröna Lund och Rosendahl, “barnrundor” utanför Junibacken eller på marknader i Kungsträdgården samt bröllop mm. Det var otroligt lärorikt och de hästar jag jobbade med var fantastiska!
2005 köpte jag tillsammans med sambon en egen körhäst, kallblodstravaren Zorbas Dans. Året därpå, i samband med gårdsköp och norrlandsflytt, fick även shetlandsponnyn Nikolina flytta in hos oss. Första tiden så körde vi mest ute längs vägarna, men en vinter så parkerade en kompis sin maratonvagn i vårat ridhus och då började vi förstås bli nyfikna på tävlingskörning! Efter ett träningsläger i Villvattnet var vi "bitna" både jag och sambon.
Min sambo tjatade om att köra spann och jag var inte så svårövertalad ;) Det gjorde att vi utökade flocken med shetlandsponnyn Make Me Happy Hanna. Vi har satt ihop dem i par, men det är jag som kör shettisarna och sambon håller sig till den stora.
Nu har jag precis sålt min "ridhäst" och satsar enbart på körning med mina ponnyer. Än så länge tävlar jag dem i lätt klass, både i enbet och par, men åtminstone med Hanna så är målet att köra MSV.
Sedan 2009 är jag distriktsgrenledare för körning i Mittsvenska Ridsportförbundet och jag är nyligen invald i SvRFs Körkommitté, som zonledare för Norr.
Hanna till vänster och Nikolina till höger. Fler foton kan ni hitta på www.skuleridhus.se.
#6: Men.. Du var ju en av kursledarna för ett par veckor sedan när jag och min pappa var på körkurs i H-sand. :)
Roligt att du finns här på forumet, du verkar ju ha en massa kunskap att dela med dig av. :)
Ah, är det du :D Kul att "ses" den här vägen också. Hur går det med körningen nu då? Vi måste ju se till att få igång några träningar i sundsvallstrakten snart! Är så mycket nu under våren, men sen ska jag försöka hjälpa till att styra upp något där :)
#8: Just nu går det helt okej, övar just nu på att det inte är okej att smugöka, och att när jag tar i tömmen behöver det inte ta lång tid innan han tycker att han behöver svänga. Grundläggande saker alltså.. :)
Skulle väldigt gärna få till någon träning, så hör gärna av dig när du känner att du får tid över så kan vi hjälpas åt att få till något. Vet om minst två som vill ha hjälp att köra in sina odjur också, och de skulle behöva hjälp på traven för att lyckas. :)
Med den grunden kommer man ganska långt :)
Det vore ju kul att få till något runt Delsbo med :) Vi har ju våran vaktmästare som håller körkurser på ridskolan, men han är gammaldags körkarl och lär bort grunder i körningen, styra, stanna, svänga och sådan, men han håller ju inte på med presicion eller dressyrkörning! Jag vet dock inte hur stor interesset skulle vara bland kuskarna. Kunne kanske skrapa i hop något om man tar med järvsö, färila, ljusdalsbo och sådan med, det är ju trots allt inte så himla långt därfrån till Delsbo, inte heller långt till hudik härfrån!
Runt Bergsjö/Jättendal har det väl funnits några som tränar, det är väl inte jättelångt? Har för mig att Mariana Femling hållt kurser där nånstans. Annars är det ju bara att prova dra igång något, blir det aldeles för få anmälda går det ju att ställa in.
Ni har väl sett den här maratonkursen? Lite längre bort (Sollefteå), men kanske kan vara intressant för någon ändå.
http://www4.idrottonline.se/SollefteaRS-Ridsport/Infoomkorning/Maratonkurs/
Ytterligare en ny Medarbetare, Rita-S. Välkommen!