Kuskar! Mål med tävlingssäsongen 2011?
Det skulle vara roligt att läsa om vad ni har för mål med er tävlingssäsong. Berätta, oavsett gren om delmål och stora mål! Det är så härligt insirerande. 
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag ska upp i nationell med ena ponnyn, förbättra dressyren och köra fort som f** ;)
Sen skulle jag vilja ta medalj på DM och samla ihop ett lag som tar sig till Riksfinalen.
Inga mål för tävling än :) Kex kommer inte vara klar för tävlingar denna sesongen. Jag vet inte om han och jag kommer vara mogen för det nästa sesong heller men tiden vill visa.
Därimot har jag mål med träningen. Han skal rutineras och bli trygg med att gå med vagn i trafik och på ridbana, i skog och i bebyggat område. Jag hoppas att träna honom både med rockard och en liten flakvagn. Jag tror inte jag kommer få tag på gigg eller marathonvagn det här året, dom är ju inte direkt billiga, men jag hoppas ju med tiden få tag på något sådan. Jag siktar mot att arbeta mäst i skritt och trav denna sesongen, sen får vi se om han är klar för lite galopp med innan vintern, men jag tänker inte alls ha något bråttom. Det får heller ta ett år mer att komma i målet än att jag skal sabba något med att ha för bråttom! :)
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Ett mål vi hade i år var att bli cupvinnare i dressyrcupen. Det lyckades vi med i lokal LB och var ett poäng från en cupseger även i lokal LA.
Nästa mål blir att få jämna rundor i nationell LA denna tävlingssäsong.
Jag vill komma ut på någon liten tävling, var med på en klubbtävling i Precision förra året vilket var jättekul. Känns tillräckligt för oss just nu, kräver dock mycket träning för att göra det ändå då min häst blir stressad inne i transporten. Går att lasta lätt, men vill att han ska vara helt bekväm med att stå där inne innan jag vill åka iväg igen. Viktigare att allt går lugnt till än att komma iväg på någon tävling.
Men är det någon precisionstävling i närheten till hösten ska vi försöka ta oss iväg.:)
Mitt o Lissans mål i år är att körningen ska gå fint, det har börjat mycket bra.
Sen är det 3 årstest i örebro den 28maj o ev premiering i augusti. Lissan är redan 105cm så jag hoppas att hon inte växer mer nu över sommaren så jag kan premiera henne o få diplom.
Men vi har lyckats få dubbelgulds diplomet genom att vi har fått 42poäng på två utställningar redan i år:o)

Haha, mitt mål är att komma ut och tävla överhuvudtaget. Tyvärr passar mitt russ inte i min maratonvagn, så jag har inget att köra med, men jag har just upptäckt att man bara får fjösa runt om man inte kör nationell klass, så grejerna bör ju hålla ändå då…
Den mystiska tävlingen i Piteå och Lyckseles tävling ser ut att kunna fungera, sedan får vi se hur det blir.
Min plan med första tävlingssäsongen är att komma runt och lära mig hur det ska gå till, dock har laget jag råkade säga ja till att vara med i som mål att vinna lagserien… :P