Grodbett till körponny?
Jag har en körponny som jag skulle behöva ett lite skarpare bett när vi är ute och kör i skogen, när vi kör Dressyr blir det ett tredelar egg bett eller hackamore,men ute i skogen, då funkar det inte, då slutar det oftast med dragkamp..
Funderar på att grodbett, så jag undrar vad det finns för för- och nackdelar! :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
eller om ni har några andra förslag man kan ha för bett på en otroligt stark, glad shetlandsponny på 17 år ;)

Då är det ett oerhört bra alternativ, dragkamp är inget bra alternativ! Förmodligen har ponnyn lärt sig att om hon "hänger" sig i bettet kan hon göra litet som hon vill, och det är mycket lättare i ett vanligt bett.
#2 Det är precis det hon har gjort..tyvärr. Men jag är riktigt inne på att det blir ett grodbett :-D
Men när det gäller ringarna på sidorna, eller den som ringarna sitter i, jag kommer inte på just nu va det kallas, men det finns väl rörliga också? Om ni förstår vad jag menar, så undrar jag vad det finns för, för-och nackdelar med det ;)
Nu kom kag på vad det hette, vad är för - och nackdelarna med att ha fasta och rörliga skänklar på ett grodbett? och vad menas med att bettet inte har en pumpade effekt? ;)