Körning iFokus

Körning

Etikettutrustning
Läst 4016 ggr
WinterPrince
0

Troedsson gigg

Hittade en annons om en begagnad troedsson gigg. Har letat efter någon form av återförsäljare för att läsa på lite, utan att hitta något.

Annonsen var väldigt knapphändig och man hänvisades att ringa för frågor och prisuppgift. Hade velat ha lite mer kött på benen först och framför allt ett hum och vilken prisklass vagnen ligger i.

Vad har ni för erfarenheter av denna vagn? Tips på ställen jag kan hitta info om den?

[slo]
0

Deras 4hjuliga har en otrevlig förmåga att välta framlänges om man inte passar sig, vad jag hört… Högst osannolikt att giggarna lider av det problemet dock :P

penphotography
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Undrar om det inte är Drive Out som säljer TH-vagnarna numer. Har för mig att jag hört/läst något om det…

Vi har en TH-gigg. Mycket trevlig att åka i, klart elegantaste tävlingsgiggen på marknaden också tycker jag. Nackdelen är att den tar stor plats att transportera.

Tror vi betalade 17 000:- för vår (begagnad). Mycket bra pris eftersom det var helt fräsch.

~Penna~

Medarbetare på Körning iFokus

penphotography
0

#1 Välter TH:s maratonvagn också framåt? Lessebos maratonvagn har jag sett välta framåt ett par gånger, otäckt!

~Penna~

WinterPrince
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Åh, okunnig som man är har jag alltid trott att TH stod för TidaHolm. Aja, där ser man.

Har sett en tidaholmsgigg nu också (inte trä-varianten) som passade plånboken bra men lite fix, gick att få plats med vid sidan i transporten. "Bara" 5h bort… :(

StuteriSolo
1

TH står för Troed Hansson Skrattande

och de flesta maratonvagnar riskerar att tippa framåt om man svänger så snävt att framaxeln står mitt under där man sitter, märket spelar ingen roll.

penphotography
0

Lessebos maratonvagn har de två gånger jag sett den tippa framåt, körts framåt, alltså ej i skarp sväng. Men visst är det som du säger, man kan inte räkna med att vagnen håller sig på hjulen om man kör på gränsen. ;)

~Penna~

[slo]
0

#3 Mjo, jag är ganska säker på att det var TH's maratonvagn som också är lite lätt i baken.