Körning iFokus

Körning

Etikettutrustning
Läst 1876 ggr
Rita-S
0

Ny baksele!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har jag fått hem min nya måttanpassade baksele :) 
På bilden är den för låg, det har jag redan rätat till, men nu ligger den still där den skall och halkar inte bak eller på sniskan eller något!

Här ser ni då min stiliga härre med nyrenoverade selen, nya bakselen och min fina körträns med skygglappar. Vi valde att tömköra i dag då det är allra första gång han gick med skygglapparna, först en stund i ridhuset, sen gick vi på utebanan och efter det en liten vända runt våra vinterhager bara så han hela tiden hade hästar och stall nära. Bara ut i fall att.

I och med att det var hans första gång valde jag att gå fram till honom när det kom bil och sen syckel, han är ju trots allt inte van att inte se något bak sig alls.

Men han var värst tuff, gick bra fram! Föruten flygkuserna som var vidrigt plågsamma i dag lät han sig inte besväras av något.
Första gången jag tog på tränset började han vända sig då han plötsligen inte såg något, så han gick några vänder runt sig själv i boxen innan han tydligen tyckte "jaha, skal det va på det viset nu?" och fokuserade på saltstenen igen. Min tuffa tuffa grabb! Jag är världens stoltaste matte i dag!Cool

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida