Körning iFokus

Körning

Etikettköp-och-sälj
Läst 4740 ggr
Gylfinir
0

Till salu framtida körhäst

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är du ute efter körhäst så har jag en perfekt häst till salu. Stadig med massa men ändå smidig, flott och med bra lätta rörelser. Welsh ponny av cobtyp (Sec C) sto f 09. Gylfinir Bixbite.

Mkt välutvecklat ungsto med härlig utstrålning redo att ta sig an fortsatt utbildning inför treårstest eller att köras in.

e. Talyllyn Abel RWC 7 u. Erw Wastad Ruby KWC 50. Mycket välmeriterade föräldrar båda med genuin sec C stam.

”Byxan” är mycket hanterad och en enormt social och trevlig ung dam. Har stått en tid i utbildningssyfte i spilta. Hon är en ponny med humor, hittar på allehande ting, orädd gillar t.ex att leka med vår Jack Russel som dock inte fattar det.

Är utställd som föl med guld och ställdes på SWF lokalutställning Salsta i år där hon fick ett starkt silver och blev klassvinnare.

Rör sig mycket trevligt och kommer att bli en mycket bra sportponny i den gren du själv väljer men som sagt mycket lämplig till körning.

Hon mäter idag 135 cm och växer ett tag till.

Ettårig nästan identisk lillasyster finns också till salu om du vill ha ett par.

Båda föräldradjuren finns att se hos mig, ägaren/uppf. Fadern på bild i tråden "Visa ditt ekipage med bild"

Du hittar mina kontaktuppgifter på www.gylfinir.se

penphotography
0

Vilken sötnos! :)

~Penna~

Medarbetare på Körning iFokus

Gylfinir
0

Här ett par bilder på lillasyster (helsyster för övrigt) f 10.

Bilderna är tagna i går kväll och kameran var "sömning" och hann inte riktigt med. Ber om ursäkt för bildkvaliteten. Ponnyn heter Gylfinir Almandine (kallas Alma) och har även hon mycket bra rörelser. Är till salu som sin syster Bixbite och skulle passa fantastiskt i par med henne. Blir lika stor som Bixbite

Gylfinir
0

En bild till av Alma

Gylfinir
0

Och en till. Som ni ser gillar hon att visa upp sig så man kan säkert ha mycket trevligt med henne även på utställningar

Gylfinir
0

Eftersom jag nu satsar på enbett kan tänka mig att även sälja denna (i grunden en parvagn) maratonvagn ihop med häst/hästarna.

Det är en Tidaholmsvagn, spårvidd 125, med skivbromsar både fram och bak. Sepperata pedaler. Finns stång för parkörning enbettskakel med ögla och vanlig enbettskakel. Vikt 190 kg. Passar enbett Liten häst ner till Stor C-ponny, eller par C-D ponny. (behöver då viktas upp med t.ex. en extra ståplatta för groom.

Gylfinir
0

En bild till. Ponnyn på bilden är 136 cm.