Körning iFokus

Körning

Etikettutrustning
Läst 1436 ggr
friday.
0

Är denna vagn bra?

Jag hittade en vagn på nätet som jag kanske ska köpa. Den heter Sulky Cavalettie http://www.sulkys.eu/?sulky-cavalettie,14 . I framtiden vill jag kanske tävla (dressyr,maraton,precision) så jag undrar om man kan tävla med den vagnen? Ska alltså ha den till en shettis. Eller har ni några andra tips på bra och rätt så billiga vagnar? Glad

Jag är helt nybörjare i körning… Tungan ute

penphotography
0

Min flamländska är numer lite rostig men jag kan inte se något om vad vagnen har för totalbredd (wijd, om jag inte missminner mig…).

I lokal klass får vagnen vara minst 110 cm bred, i nationell klass 125 cm och i elitklass ska vagnen vara mellan 138-140 cm bred (i Maraton 125 cm). Jag rekommenderar inte att köpa något mindre än 125 cm eftersom det då blir väldigt begränsat. Vagnen har dessutom ett högre andrahandsvärde om den är tillåten i högre klasser.

Funderar på om det inte redan finns en tråd om just den vagnen, har för mig att jag sett bilden tidigare.

~Penna~

Medarbetare på Körning iFokus

[Russ-park]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hitta en sulku var du senare kan öka vidden på axlen så du får 125 cm, som torde vara mindstemättet för en vagn. Den typen på bilden från Holland kan inte ökes.

Axlen måsta då vara monterat separat och inte integrerat i vagnens chassis.

På dom ´billiga´ vagner får man också ´benda´ skaklerne så de får rätt facon.

Vi har av den typ, men har ökat frå 97 cm till 125 cm.

Mvh bj / dk

[Russ-park]
0

Här är samma vagn före vi ökade vidden mellan hjulen.

Mvh bj / dk

Silenos
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#3 Vad heter din vagn ? Var har du köpt den ?

[Russ-park]
0

Vet inte va den heter ( kinisisk ), men inte att rekommandera om inte man själv kan bygga om den - dvs. vidda axel och benda skakler.

Kostade 3200,- dkr. där fins en bätre model med broms til 5500,- dkr.

www.moldrup-rideudstyr.dk

Om jad hadde nog pengar skulle jag ville kjöpa den svenska NHS sulky.

Mvh bj