Körning iFokus

Körning

Etikettallmänt-om-körning
Läst 1482 ggr
Klasselover
0

Hur skyddar ni vagnen?

Ni som har era vagnar ute, hur skyddar ni dom? :) Jag har en gigg och vill skydda sätet, har därför en pressening som jag spänner över sätet. Eventuellt blir det en maratonvagn snart istället, hur skyddar jag den? Jag har för mig att det finns speciella "formsydda" skydd som det finns för t.ex. bilar?

Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

Zaphix
0

Har lagt på hästens regntäcke tillsvidare.. När vi flyttar ned till stallet igen så är det tänkt att vagnen ska få stå undr tak, så har inge engagerat mig i att hitta nåt bra skydd. :)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Klasselover
0

Jag har alltid haft turen att ha den inne förut, men tyvärr finns det ingen plats där jag står nu!

Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

Linnea
0

har presenning. tanken är att jag ska bygga tak över den men det blir tyvärr inte till denna vinter.

Skynda långsamt så går det fortare.

AnTeX
0

när jag inte har tak så har jag en vanlig pressenning… jobbigt att ta på och av samt att det samlas vatten i dem för det mesta..

HannaDolly
0

Den står under ett tak som är utbyggt från stallet där både transport och vagn får plats perfekt! Men innan täckte jag över den med en pressening :)

LinaN
1

Min vagn står nu under tak men vill ordna med presenning också då jag misstänker att snön kommer blåsa in där när och om snön kommer. I somras och höstas stod den ute oavsett väder. Tack o lov för impregnerat trä! tips om man får vatten ståendes i presenningen är att ställa en eller två halmbalar på kuskbocken så blir det ingen ''bassäng'' för vattnet att samlas i :)

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

WinterPrince
0

Jag har min under en pressenning. Funkar så där. Har möjlighet att ha den under tak, men det är så usla knöligt att få dit den, flera grindar att öppna, sönderkörda traktorspår mm. Men blir det t ex mycket snö så den inte används på ett tag så kan jag tänka mig att ställa in den. Just nu står den utanför ridhuset så den är lätttillgänglig.

Zaphix
0

Nu står min gigg under tak i spånförrådet, mycket smidigt för då har jag lampor när jag spänner för också. :)

Har ett överdrag som är till för motorcyklar över den.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Klasselover
0

Har numera maratonvagn, inomhus och täckt (skydd från damm och katter) med en formsydd presenning för bord! Finns på t.ex. biltema för någon hundring, är lite stor för min så lär ju passa större vagnar med.