Körning iFokus

Körning

Etikettköp-och-sälj
Läst 1370 ggr
Agto
2

Körklämmor

Vi har kört tandem idag för skojs skull och det saknades tömklämmor för att fästa ihop tömmen så det blir lite mindre att hålla i. Samma tömklämmor som fyrspannen använder.

Någon som har några liggandes och vil sälja dem eller vet något ställe man kan köpa dem på?

blacksmithfarm
1

Vet att både drive out, tidaholmsvagnar och selar.se har sådana klämmor. Finns säkert fler också :)

Blacksmithfarm, sajtvärd på Körning iFokus 
Var med och tävla: iFokus Sportfoto 2014 

Agto
0

#1 Hittade inte på deras hemsidor bara på drive out. Men man måste väl ringa och höra kanske och se om det finns lite olika att välja på.

Agto
0

Nu hittade jag Skrattande Det är inte klokt vad blind man kan vara….

blacksmithfarm
0

#3 Näe, det är man ibland… Var inne och dubbelkollade innan jag skickade inlägget, och jag hittade inte heller. Inte alltid de är i den kategorin man tror de ska vara heller… :P :D

Blacksmithfarm, sajtvärd på Körning iFokus 
Var med och tävla: iFokus Sportfoto 2014 

AnTeX
0

Jag köpte mina på selar.se och är nöjd. men det är en inlärningsperiod bara på att köra utan dem

mvh Anton

Agto
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det här med tandem är ju inte lätt har vi insett och det var väl därför min man fick för sig att att göra det. Glad

Jo fick hem tömklämmor och fick ihop längden på dem efter att ha flyttat runt dem lite. Problemet med tömklämmor är just det att man inte kan korta/länga tömmarna mellan hästarna och så fort första hästen får för sig att inte gå fram riktigt så har man inte längre någon kontakt med den.

Bifomar en bild på ett av våra försök! på bilden har vi inga tömklämmor och 8 åriga stoet går först och 4 åriga valacken går som gaffelhäst. Har kommit på att vi ska göra tvärtom för 4 åringen är lättare att styra med rösten.

Någon annan som har lite tandemövningar och lite tips att dela med sig?