Körning iFokus

Körning

Etikettutrustning
Läst 2502 ggr
Klasselover
0

Göra om däckel

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har en silettdäckel då jag haft gigg innan, men har maratonvagn nu. Har vanliga skakelöglor då jag hade piggar på giggen och det var smidigast. Men om jag nu ska köpa snabbkopplingar och byta ut, visst är det uppehållsremmen i däckeln som låser kopplingen? Då blir den ju hur lång som helst eftersom den fästs i gjorden?

Önskar även tips om vart man köper en gjord till vagnsdäckel, så att jag kan använda min däckel som vagnsdäckel.

Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

Karin E
3

Drive out! De kommer att hjälpa dej!

Jag kunde använda samma gjord när jag bytte till snabbkoppling, då det sitter en rem som går ner till gjorden från "snabbkopplingsöglorna" Sedan gjorde jag en ny kortare rem "i" däckeln.

Klasselover
0

Ja DO ligger bara några mil härifrån så jag tänkte köpa snabbkopplingar därifrån.

Jag fäster ju snabbkopplingarna i uppehållsremmen, och eftersom den, likväl gjorden, är rörlig, så måste ju snabbkopplingarna röra på sig?

Remmen till snabbkopplingarna går ju som sagt ner till gjorden men den är ju rörlig? Vill ju ha de stilla.

Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

Agto
1

Ta med alltihop till Driveout så hjälper de dig!

Klasselover
0

Jag har mailat med dom och jag behöver byta till vagnsdäckel, och jag får skära av uppehållsremmen. 

Snål som man är vill jag gärna beställa på mellandagsrean med 15% och hinner inte åka dit imorgon, blir ändå billigare att frakta än att åka dit ;)