Körkoner
Någon som kan tipsa om bra och billiga körkoner..?
Har tittat runt lite och lägst pris (250 kr/st) verkar Safety System ha. Någon med erfarenhet av dem?
Andra tips?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
RKS köpte in koner från Holland, andrasortering, 20 st för 4000:- inklusive frakt om jag minns rätt. Jag vet inte vad företaget hette, men testa att googla efter koner från Holland eller PM:a mig så kan jag ge dig namnet på den som gjorde beställningen.
Konerna var i alla fall hur funktionsdugliga som helst, de var bara andrasortering för att de hade lite skönhetsfel.
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se

Det flesta ligger runt det priset… Har letat tidigare men ska sätta mig ner och leta igen
Nu vet jag inte vad som gäller för körkonorna, men när jag vart på ullared nu sist så hade de 4-pack småkonor för kring 50-lappen om det inte vart lägre pris. Minns iaf att jag tyckte det vart alldeles lagom för min plånbok. Dock köpte jag ju dem mer som markering när jag leker NH med hästen.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
Om det är en klubb som ska köpa så är det billigaste jag hittat selar.se. Kolla med henne vad hon har för pris nu!

#4 Jag har ett gäng små koner som jag har tränat Precision med i över 10 år, det går kalas!
De kostade några hundralappar och trots att jag har kört över dem säkert 1000 gånger så har ingen gått sönder än.
(Men visst, äkta körkoner hade inte suttit fel det heller!)
www.stuteriprecious.se
Konerna från Safety System är lite hårdare/plastigare än den andra sorten (Ideal?) som är lite mera gummiaktiga. Men de från SS verkar bra de också. De har dock inte bollar så det måste man isf köpa någon annanstans. Men det måste inte vara speciella "körkonsbollar", vanliga bocciaklot fungerar tex bra!

#6 Ja självklart går det men det går ju inte att jämföra dem med riktiga körkoner 
Då har du nog bättre kvalité på dina än de som finns på Ullared. För här har det rykt ett par stycken när hästarna sprungit på dem :)

#8 Jag köpte mina små koner från ett företag som säljer till idrottsklubbar och skolor. De har allt från madrasser och badmintonnät till koner och bandyklubbor, typ. Men jag kommer inte ihåg namnet…
www.stuteriprecious.se
Tidaholmsvagnar säljer styckvis eller en hel sats. http://www.tidaholmsvagnar.se/
Ullareds fungerar inte…blev mos direkt! Bättre kosta på sig några som håller.
Det är då man lär sig att verkligen köra noggrant ;) Har körkonor från Ullared, 4-pack 29:- och har väl 15-20st, krossat 3st på ett år, man blir väldigt noggran när man använder dom ;) Men visst vore drömmen riktiga körkonor men det kostar ju multum.
Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.
Jag hade också från ullared, de splittrades i tusen delar när jag råkade köra över en. Fast då blir man ju mer motiverad att inte köra över dem också. ;)
lurvponnyn.vimeddjur.se
Jag kör med vattenfyllda Coca-Cola flaskor jag… :) Smålänning som man är…
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km

Biltema har koner för 69:-/st. De verkar rejäla. Fanns även pyttesmå för 39:-/st.

Jag använder småkoner som jag köpt från Bole. De är väll inte jättevackra de man kört över, men hållit har de gjort. Har också Större gula koner från Börjes, de med bokstäver på. Ska köpa en uppsättning till då jag är nöjd med dem och det blir kul att ställa banor "A-F" :) Dessa har jag dock en kört över ännu!
Jag upplevde det som "jättelätt" när jag kom ut på tävling och konerna var gigantiska. Och utvinklade dessutom:)
Ja, visst blir det lättare och roligare på tävling när man tränar svårare hemma :)
Har också bokstavskonor, perfekt att märka upp en dressyrbana med när man känner för det.
Blacksmithfarm, sajtvärd på Körning iFokus
Var med och tävla: iFokus Sportfoto 2014