Körning iFokus

Körning

Etikett: utrustning
Läst 3983 ggr
JennyStaaf
0

Prisuppskattning på loksele?

Jag har hamnat i ett läge där jag ganska omgående behöver få in några tusenlappar, och då har en idé dykt upp om att sälja min loksele. Jag vet ju ungefär vad den och dess delar kostade, och skulle man köpa detta nytt idag blir det 7.000 kr. Det jag undrar är om någon kan hjälpa mig med en uppskattning om vad det är värt på marknaden idag? Vad är ett andrahandsvärde på en loksele? Jag har försökt kolla lite på nätet men det är svårt att få en klar bild av det, och jag kunde inte heller hitta så jättemånga selar till salu.

Det jag har är en svart loksele från Börjes i storlek 2 (för ponny). Den är kompletterad med en baksele från Hööks (en sådan som är fäst i selen - inte i skaklarna), och dessutom är nack/mankputan med övre lokrem samt den nedre lokremmen utbytta mot sådana jag köpt från Hööks Sadelmakeri. Till selen hör ett par 8 meter långa lädertömmar.

Selen är hel och fin - jag har haft den länge men inte använt den speciellt ofta. Den är rengjord och nysmörjd.

Är jättetacksam för svar!

penphotography
0

Har du någon bild på den?

~Penna~

Medarbetare på Körning iFokus

JennyStaaf
1

Nej jag har inte det, tänkte försöka fota den på häst i morgon.

[Russ-park]
1

I Danmark sajer vi ½ av nypris för begangnat … som tumregel,

JennyStaaf
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu kommer här lite bilder på selen. Jag har säkert spänt någon rem för hårt eller någon annan för löst, så ni får ha i åtanke att jag inte är något köress direkt. Selen syns i alla fall!

JennyStaaf
0

en bild från sidan

JennyStaaf
0

framifrån från andra hållet

JennyStaaf
0

bakifrån

JennyStaaf
0

detaljbild

JennyStaaf
0

en till detaljbild

JennyStaaf
1

så här såg det ut när vi skulle hitta en bra plats med sol att fota på! Glad

trolldalen
0

Du har ett pm

Mari / Finns på facebook: Trolldalens Sadelmakeri & Stuteri

JennyStaaf
0

Någon som har en uppskattning om vad jag kan lägga ut den för? Är det hälften som gäller?

PP
0

Du kan ju alltid sätta ett något högre pris än hälften (eller vad du tycker är det minsta du kan sälja den för) och skriva BVSA. Flört

TeamMascot
0

Vilken ponny! Jag dreglar…

JennyStaaf
0

Han är också till salu… Brukar inte vara sådär fet i vanliga fall men nu gör han absolut inget annat än äter. Se här hur han ser han ut annars.

TeamMascot
0

Du har otroligt fina ponnys. Synd att man inte var gjord av pengar :(