Rockard till körponny?
Jag ska köpa en rockard till mitt russ. Är http://www.frtab.se/ponnyrockard/721-0 en bra vagn? Jag ska inte ha den till något speciellt utan bara till hobbykörning. Mvh Becca
Jag tycker inte att det är en bra vagn. Den är väldigt klen! Kika hellre på vagnarna som kallas oxer och cavaletti, finns några återförsäljare av dom. Det är ungefär samma typ av vagn, men betydligt mer rejäla.
Annars har www.driveout.se fått in en billigare vagn som också är ungefär i samma typ!
Ok. Då blir det en annan vagn. Ska kolla lite på driveout 
Absolut för klen för ett russ. Hade du haft en miniatyrponny på 75 cm så hade det funkat, men ett russ kan lätt ta sönder en sådan vagn. Vad har du för budget? Lättare att tipsa då.
Vill helst inte betala mer än 5500 men jag är beredd att betala mer om det absolut skulle behövas.
Vill också ha tips på rockard till russ.
Bra och stabil, budget runt 10-12000.
Mari / Finns på facebook: Trolldalens Sadelmakeri & Stuteri

Jag tycker den vagnen är värdelös rent ut sagt! Väldigt klen..
Jag hade nog kikat på bättre begagnat och fått en stabilare vagn eller kollat in den på drive out.
Själv har jag Drive out´s rockard som heter 016l eller något i den stilen till mi shettis. Är supernöjd! Den kostar lite men den är värd varenda krona.
#1 jag letar också vagn, men jag har en islandshäst ca 1,30 - vet inte hur stora russen är? - och jag har kikat lite på en rockard som hette just oxer. Är det märket, dvs samma vagn som du skriver om, eller är det en typ av rockard?
Vagnen var inte så farligt dyr, runt 6 000 och man kunde köpa ett startpaket med selar till också :D
Här finns olika modeller och priser förstås.

Jag har en sådan vagn som i #0. Många anser att den är klen, men jag har haft min i sju år och kört på gropiga vägar/åkrar. Käpte den för 2500 kr och tycker nog att jag fick mycket vagn för de pengarna .Har också varit med om en incident med vagnen, en skakel blev böjd. Fick hjälp att böja tillbaka den och det har hållt bra.
Jag har dock små shetlandsponnyer, tror att den är för liten för russ.