(K) Körbett m Tungfrihet
Av nån anledning krånglar iFokus just nu. menmen jag letar efter någonstans där man kan köpa körbett med tungfrihet. Postkandar, grodbett, liverpool etc, men just att de ska ha tungfrihet. Eftersom det är det min häst går absolut bäst på.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
Jag har också en häst som gillar sådana bett. Jag har köpt mitt på selar.se men det finns fler som har sådana bett.
Du vill inte köra på jaktkandar då? Det finns ju att köpa lite överallt med tungfrihet.
#2 jag har Jaktkandar, men tycker inte det är snyggt på körhästar ^^ och sen är jag för lat för att skifta bettet från huvudlag till träns och tvärtom ^^
#1 ska kika där!
Ska man välja bett efter vad som är snyggt? ;)
#4 bättre det än vad som är skarpt ;) Jag hade ju helst velat ha ett postkandar med bara 2 bubblor och tungfrihet, men har inte sett det på någon svensk sida ännu.
men latheten är det som tar mest emot. Har i dagsläget 4 olika träns med bett, plus de bettlösa tränsen. Allt för att slippa byta på tyglar, bett och annat. smidigare att bara lyfta ner det huvudlaget man ska ha för den uppgiften. :)
Selar.se har postkandar med 2 bubblor och svängda så de ligger inte på tungan.
Fast svängda bett är inte riktigt samma som bett med tungfrihet.
Här har du ett med tungfrihet.
Jag tycker också man kan välja ett bett som man tycker är snyggt OM det har den funktion och den mundel som hästen fungerar på. Så jag väljer också ett liverpoolbett till körning i stället för ett kimbelwickbett (jaktkandar). Men det viktigaste är ju att hästen funkar med bettet.
#7 Precis, och även om bettet har möjlighet för väldigt skarpa inställningar så behöver man ju inte köra på skarpare än nödvändigt.
Jag är ute efter tungfrihet, kedja och oledat körbett. Sen så får det ju gärna vara snyggt också ;)
Håller just nu på att leta efter vardagsbett med tungfrihet också, finns en del olika att kika på modellmässigt men inte hittat nått som passar mina funderingar och det min häst funkat på innan. Han blir så mycekt lugnare rent fysiskt när han får tungfrihet och bråkar inte med bettet alls som han gör när han inte har en tungfrihet.