För tjocka tömmar
Har beställt ett liverpoolbett och fick hem det idag. Upptäckte dock att det fanns ett problam, mina tömmar var för tjocka så de gick inte in i skårorna.. Har tyvärr bara ett par travtömmar för tillfället och de har järn inuti den där svängen fram, så det är inte bara att göra dom smalare heller..
Testade med hakar som man kan fästa tömmarna i, men dom gick heller inte in i skårorna.
Läste det med ett par sporremmar mellan bettet och tömmarna, känns dock inte så säkert i längden.
Någon som har tips på hakar som kan gå in i de smala skårorna på ett liverpoolbett?
Någon annan lösning?
Är ett bett ifrån Zilco om nån har ett sånt och vet hur smala skårorna är..
Se om du hittar några billiga vävbandstömmar på blocket, hästnet eller liknande. Det funkar ju tills vidare åtminstonne.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
Jag har zilco- bett men har platta lädertömmar utan metall och färdigböjt. Då fungerar det. Du får nog investera i några sådana.
Inte råd med nya tömmar nu..
Ska på jakt efter hakar, annars får jag prata med ett ställe och kolla om de kan sy om änden på mina tömmar tror jag.
vävbandstömmar kostar inte mycket, gav 40kr för mina förra.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Hur långa tömmar behöver du ? Jag har några vävbandstömmar i lager som jag kan sälja billigt om längden stämmer.
#5: Minst 10 meter. Vore jättesnällt om jag fick köpa av dig. :)

Skicka ett mail till info@ponnyland.com så kan jag skicka bild. Har ett bruna vävbandstömmar , 11-12 meter, knappt använda.