Körning iFokus

Körning

Etikettutrustning
Läst 2444 ggr
Zaphix
0

Selunderlägg

Har köpt en ny däckel som är rätt bred, tyvärr är den för bred för mina selunderlägg. Får helt enkelt inte ihop kardborrarna runt den och ett av underläggen är lite väl smal i anläggningsytan.

Ska sy på nya karborreband, men tills jag kommit mig för med det skulle jag behövt ett underlägg.

Har tills nu köpt underlägg på en travbutik, men deras däcklar är smalare än min, vilket gör att det inte fungerar så bra att använda såna.

Funderar på vart ni köper däckelunderlägg till lite bredare däcklar.. Nån som har tips på märken och inköpsställen?

Vill ha underlägg då jag inte tror att lädret mår så bra av att bli svettigt.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

TeamMascot
0

Jag köper däckelunderlägg via selar.se

Det är från Mias Ridsport, dvs kanonkvalite.

Zaphix
0

#1: Dom är som schabrak va?

Skulle gärna haft något lite luftigare som suger upp fukten bättre. Har ett bra som trots att hela hästen är svettig gör att hästen inte är svettog under däckeln. Vet dock inte materialet, och det är lite för smalt för nya däckeln..

Min och Dackes blogg

Klasselover
0

Jag gillar utförandet Zilco Puffer Pad! Finns hos Driveout, har tänkt att köpa ett inom en kort framtid.

Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

Zaphix
0

Tack för tipset, dom kändes ju lite tjockare. Inte så fina dock.. Men funktionella. Får ta och mäta och se om dte fungerar. :)

Min och Dackes blogg

Agto
0

Vi har selunderlägg från Börjes som vi trivs jättebra med. Om du går in på Börjes webshop så kan du skriva selunderlägg i sök rutan och sen trycka på sök så får du upp dem.

http://webshop.borjes-tingsryd.se/servlet/us_pyra?wts.PAGE=h_ix3.htm&wts.ACTION=loginguest&$GUEST=SE&p=H

Vi har de som heter 6155 och de är lika fina fortfarande efter år av användade. De är liksom av mjuk hålig "medicinsk plast" som andas och de är jättelätta att skölja bort svett och smuts och sen är de som nya igen Flört

Jag har även kört de i tvättmaskinen ibland utan problem.

Zaphix
0

Tack för tipset, har de rätt långa kardborrbarnd?

Min och Dackes blogg

Agto
0

Ja vi kommer runt våra däcklar iallafall och den som är tjockast är en fullstor Ideal Harness Maraton modell och det överlappar rejält.

Vi har även lammskinn underlägg som vi köpte först och de är rätt värdelösa för där är det gummiband så man måste trä på dem på däckeln vilket är ett himla pillande och sen går det inte att skölja av dem på ett enkelt sätt när de är svettiga utan jag kör de i maskin och sen ska man pilla på dem igen. Dessutom var de svindyra i inköp. Flört

Har faktiskt aldrig provat sådana i tyg men jag antar att man behöver tvätta dem ständigt och jämnt som man får göra med shabraken. Fast ni har kanske renare hästar än oss Förvånad

Zaphix
0

Vad bra, får nog ta och beställa ett sånt och se om det fungerar.

Det som jag använt mest tills nu då är i tyg, men nåt riktigt fuktabsorberande material och jag tvättar det sällan för det blir inte äckligt och smutsigt. Väldigt underligt faktiskt..

Min och Dackes blogg