Körning iFokus

Körning

Etikettträningar-clinics-kurser
Läst 1303 ggr
PP
1

Pay and Drive Rättvik

Kan tipsa om detta

murkla
0

Ok. De måste jag åka o titta på.

murkla
0

Ska man åka igenom koner med bollar  Eller vad är de för moment. Jag är väldigt grön inom detta område nämligen.

Vad mernas med Bed A två faser  180m/min.??

PP
1

Har oxå tänkt åka och titta, för att kanske våga vara med vid nästa tillfälle. ;-)

Här finns en förklaring till bedömningen i precisionskörning. Men jag undrar oxå över Bed A i två faser när tempot är angivet - innebär det att det är idealtid även då? Eller kanske att det finns en maxtid som inte får överskridas..?

PP
0

Någon som ska vara med..?

PP
0

Fått veta att Pay and Driven tyvärr är inställd pga för få anmälningar. Men det utlovas fler försök framöver.

Agto
0

Vi försöker också ordna P&D men vi får inte heller så många starter utan det är bara den närmaste kretsen. Men jag undrar ni som vill åka och titta för i framtiden åka på sådana evenemang. Vad är anledning till att ni inte vill åka dit och testa med hästen direkt? Jag tror ju att bara folk testar så ser de att det är bra för både häst och kusk men problemet är bara att det verkar som de inte vågar prova. Vi har försökt att skriva att vi erbjuder att någon mer erfaren hjälper de igång med konkörningen men det är ingen som har nappat på det heller.

Hur får man in fler på körträning och -tävling?

murkla
0

Synd att de inte blev något, Jag som hade sett fram imot att åka o titta på de gick till. Så man vet vad man ska träna på och lite utrusning med mera. Hade gärna sett hur de går till innan.

Vill inte komma o vara oförberd .

PP
0

#7 Det har utlovats fler försök!

#6 För min egen del så behöver jag vara bättre igång med mina ponnyer innan jag vill åka iväg, i det här fallet 12 mil enkel resa, för att prova på. Målet får väl bli att vara med vid nästa tillfälle (hm), för jag tycker det är synd om det ska behöva ställas in när man väl försöker få till något. Vet dock inte hur många starter som krävs för att det ska bli av eller hur många som var anmälda denna gång. Däremot vet jag att körhuset kostar en hel del att hyra….

Cowboy
0

Det var ett helt onödigt krav på vaccination för att få vara med på tävlingen. Dessutom finns det på plats både två maratonvagnar och giggar. Det hade säkert gått lättare att få ihop deltagare om man erbjudit lån av vagn.

Jag har tidigare varit i Rättvik när deet ordnats tävlingar där och då blev det av.

PP
0

#9 Jag är ingen direkt förespråkare av influensavaccinering "bara för att", men om Pay and Drive anordnas under tävlingsmässiga former så är väl inte vaccinationskrav något konstigt..?

Våran ridklubb har sen ett antal år tillbaka vaccinationskrav på hela sin anläggning, så om vi framöver kommer försöka oss på en Pay and Drive där så kommer det ju bli vaccinationskrav för start även där. Menar du att det kommer påverka deltagarantalet i stor utsträckning?

HannaNikolina
0

Det finns inga "generella" krav på vaccination till klubbtävlingar och pay & drive. Men många anläggningar ställer det som krav på alla hästar som kommer dit och då får man rätta sig efter det.

Cowboy
0

Körhuset i Rättvik har vad jag vet inet vaccinationskrav. De gånger jag varit där har det i alla fall inte varit det. De som åker mest med sina hästar är travet och där har man tagit bort kravet.

Sen beror det ju på om man vill få till en tävling då ska man inte sätta upp en massa hinder.

PP
0

#12 Travet har väl återinfört vaccinationskravet sen något år tillbaka pga alla influensautbrott..?