Körträning i Blekinge!
Vi i Mörrums Ryttarförening har vår nästa körträning för Ann-Christin Arvidsson den 27 juni 2012. Träningen är anpassas till varje varje ekipage så alla från nybörjare och uppåt är välkomna!
Vad roligt att ni har fått regelbundna träningar för tränare! Körsporten behöver mer sådant! 
Ja men vart är alla kuskar? Många kommer bara några gånger och sen blir det inte mer. Försöker prata med dem och då säger de att de är jättenöjda men sen hinner de inte mer. Vi är en liten trogen skara som kämpar på men vi har lyckats få en tränare som passar många från nybörjare, tömkörare till tävlingsekipage! I ridningen är det ju massor som tränar för instruktör även att de inte tävlar men i körningen är det inte så, tyvärr.
Knepigt det där! Som du säger så tränar ju väldigt många ryttare regelbundet för instruktör oavsett om de tävlar eller ej. Bland många kuskar tränas det inte alls för tränare trots att de tävlar. Varför det är så vet jag inte, men jag håller med om att det är konstigt.
Funderade ett tag på om jag skulle gå tränarutbildningen om några år men det känns som värsta lyxutbildningen med tanke på att kundunderlaget är i princip obefintligt.