(S) 4SALE: Parsele stl shetland
Mina ponnyer är lite för stora för min fina sele…
Därför erbjuder jag min parsele till försäljning. Den är handsydd av Helen Jansson, Roslagsläder och ett gediget hantverk! Välanvänd men omskött och av god kvalitet = i gott skick! Köpte den begagnad i höstas och tidigare ägaren använde den till ett par på runt 105 cm i mkh. Mina ponnyer är dock lite för kraftiga och långlinjerade för att den riktigt ska passa… Ställbar till mindre ponnyer (dock ej mini).
Svart med rostfria spännen. Komplett med huvudlag, töm (med förlängningsdel), mjukfodrade bakselar, draglinor och stångkoppel. Dessutom en del intressanta "x-traremmar" då selen från början var gjord för fyrspann, men delats någonstans efter vägen. Huvudlagen som medföljer är dock helt nya, med skygglappar och dekorerade pannband.
Selen har mjukdäckel och bröstor med dragringar, så den kan även användas till enbet.
Bilder kan ordnas vid intresse. Selen finns i sydvästra Dalarna. Kan skickas på köparens bekostnad, alternativt levereras i Vetlanda 14 april (hingstpremiering shetland/dartmoor)
Pris: 4 000 kr
Har du nån bild på selen?

Ska ordna det!
Jag vill gärna se bilder! anna@skuleridhus.se

Tillbehören:
Från vänster, stångkoppel, draglinor med snabbkopplingar, hemmagjorda draglinor i rep med hakar, två par extra remmar till bakselen samt helt ny Ideal harness partöm i läder/non-slip som medföljer istället för den gamla lädertömmen.
(Sele och draglinor finns naturligtvis i dubbel uppsättning, även om de bara är på bild i enkel uppsättning)

Slänger med en bild på selen framifrån oxå, då stångkoppelringen inte syntes på helbilden från sidan.
Hittade en signatur på selen där det framgår att den är tillverkad 1994. Den är dock i mycket gott skick (Tärnsjöläder). Det enda som skvallrar om åldern är att det svarta lädret nu skiftar lite åt mörkt brun, vilket framgår av bilderna.

En putt!