Körning iFokus

Körning

Etikettsportkörning
Läst 2886 ggr
penphotography
1

Körkommitén + Kuskringen?

Kuskringen har gjort en skrivelse till Körkommitén där man vill få till ett sammarbete som man hoppas ska gynna körsporten och föra utvecklingen framåt.
Bland annat vill man ha möjlighet att fungera som remissinstans för olika frågor som påverkar körsporten, däribland nya TR-regler.

Körkommitén har svarat på Kuskringens skrivelse. Båda texterna finns att läsa HÄR.

~Penna~

Medarbetare på Körning iFokus

penphotography
0

Personligen tycker jag att man inte riktigt kan jämföra Kuskringen med vilken klubb som helst. Som jag ser det så är Kuskringen en intresseorganisation eller lite som ett fackförbund för aktiva i sporten. En organisation som arbetar lite mer övergripande med frågor som rör körsporten än vad en enskild klubb gör.

Att man inte kan säga ja till Kuskringen utan att känna sig tvingad till att säga ja till en hel anstormning av olika klubbar och organisationer känns lite som att man inte kan bjuda några på fest eftersom man då måste bjuda alla. Bättre då att inte bjuda någon.

Vad tycker ni andra?

~Penna~

TeamMascot
1

Körkommiten har alltid känts som en sluten krets. Tycker Kuskringen sja fortsätta vara fristående, det behövs.

penphotography
0

Det kan nog vara för- och nackdelar med båda alternativen. Jag har egentligen ingen åsikt om just sakfrågan. Tyckte mest att svaret kändes lite ihåligt.
Men det kanske är meningen att man ska läsa mellan raderna?

~Penna~

Agto
0

Jag håller med inlägg #1.

Men vad tycker ni att Kuskringen har för uppgift?

penphotography
0

Jag tror att det kan vara bra om Kuskringen blev lite mer offensiv igen. Jag har upplevt Kuskringen som lite sömnig sista året. Kanske kan det bero på att hemsidan varit i det närmaste död? En hemsida speglar ju lite av vad som händer.

Sen kanske man måste hitta sin plats igen nu när TDB har alla proppar och mycket information om körning går via sociala medier. Jag kan tycka att det är lite synd på sätt och vis eftersom alla inte har tex Facebook och även om man har det så måste man vara med i rätt grupp eller "vän" med rätt personer för att få ta del av informationen. Poängen med information tycker jag är att så många som möjligt kan ta del av den på ett lättillgängligt sätt.

Jag tycker absolut att Kuskringen behövs. Däremot behöver man kanske fundera på vilken roll man ska ta framöver.

~Penna~

penphotography
2

Tittade lite på Dressyrringens hemsida. Så här står det på deras sida under fliken "Om oss":

"Vi arbetar aktiv tillsammans med Svenska Ridsportförbundets Dressyrkommitté för fler tävlingar, fler starter samt bättre och billigare tävlingar. Det skall vara lätt att både arrangera tävlingar och att tävla."

~Penna~