Körklubbar runt hälsingland
Någon som vet om Timrå Hästsportförening, Delsbo rid- och körsällskap eller Sundsvalls Fältrittklubb annordnar körtävlingar?
Det brukar de tyvärr inte… Härnösands Ridklubb har en liten träningstävling/uppvisning i precisionskörning nu på söndag 22 juli, kostar inget att delta. I Örnsköldsvik har vi några tävlingar per år, både lokal och klubb. Sollefteå arrangerar också ibland.

I längsta laget dit tyvärr.. Läste att västernorrlands körsällkap lägger ner. Synd!
Är ont om tävlingar kring Sundsvall tyvärr.. Trist att VKS ska läggas ned, de har ju arrangerat bra tävlingar tycker jag.
Jag saknar tävlingar i dressyrkörning, känns som att det mest är Precision, och det känns inte som att det är värt att åka så långt som till Ö-vik för det. Dressyr känns mycket mer givande. :)
Det är för att jag tycker "fartgrenarna" är roligare och det är jag som brukar vara tävlingsledare här i Övik ;)
Men på DM sista helgen i september blir det både Dressyr och Precision!
Om ni arrangerar något i sundsvallstrakten så kommer vi gärna ett helt gäng från Övik :D
Jag kan låna ut koner. Och för Dressyr så behövs ju "bara" en stor plan och en domare. Har man inte en fullstor 40x80-bana så kan man arrangera Dressyr på mindre banor också. Antingen att man använder inomhusprogrammen (20x60) eller så kan man modifiera programmet en aning så att det passar banan.
#4: Jag flyttar till Värmland om en månad, annars hade jag helt klart varit med på DM'et. :)