Körning iFokus

Körning

Etikett: träningar-clinics-kurser
Läst 1038 ggr
Mantissa
0

Körklubbar runt hälsingland

Någon som vet om Timrå Hästsportförening, Delsbo rid- och körsällskap eller Sundsvalls Fältrittklubb annordnar körtävlingar?

HannaNikolina
0

Det brukar de tyvärr inte… Härnösands Ridklubb har en liten träningstävling/uppvisning i precisionskörning nu på söndag 22 juli, kostar inget att delta. I Örnsköldsvik har vi några tävlingar per år, både lokal och klubb. Sollefteå arrangerar också ibland.

Mantissa
0

I längsta laget dit tyvärr.. Läste att västernorrlands körsällkap lägger ner. Synd!

Zaphix
0

Är ont om tävlingar kring Sundsvall tyvärr.. Trist att VKS ska läggas ned, de har ju arrangerat bra tävlingar tycker jag.

Jag saknar tävlingar i dressyrkörning, känns som att det mest är Precision, och det känns inte som att det är värt att åka så långt som till Ö-vik för det. Dressyr känns mycket mer givande. :)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

HannaNikolina
0

Det är för att jag tycker "fartgrenarna" är roligare och det är jag som brukar vara tävlingsledare här i Övik ;)

Men på DM sista helgen i september blir det både Dressyr och Precision!

Om ni arrangerar något i sundsvallstrakten så kommer vi gärna ett helt gäng från Övik :D

Jag kan låna ut koner. Och för Dressyr så behövs ju "bara" en stor plan och en domare. Har man inte en fullstor 40x80-bana så kan man arrangera Dressyr på mindre banor också. Antingen att man använder inomhusprogrammen (20x60) eller så kan man modifiera programmet en aning så att det passar banan.

Zaphix
0

#4: Jag flyttar till Värmland om en månad, annars hade jag helt klart varit med på DM'et. :)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg