Körning iFokus

Körning

Etiketttävling
Läst 9184 ggr
penphotography
14

SM i Skogs- och brukskörning 2012

Naturbruksgymnasiet Dingle i Bohuslän är platsen för årets SM i Brukskörning och Skogskörning.

Jordbrukareungdomens förbund arrangerar SM i Skogskörning, Brukskörning och Bruksridning den 21-22 juli på Naturbruksgymnasiet Dingle i Bohuslän.

Regerande mästare är Linus Elmelid (Skogskörning), Per-Inge Andersson (Brukskörning, häst) och Anita Eckebring (Brukskörning, ponny).

Arrangörens hemsida. Mer info.

~Penna~

Medarbetare på Körning iFokus

[Tjiwi]
5
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag och Njord ska deltaga i Bruks SM!

penphotography
0

Vad roligt!! Håller tummarna! Glad

~Penna~

Agto
0

Håller också tummarna! Tungan ute

Vilken gren/grenar?

[Tjiwi]
3

Bara i bruks Sm…….fast jag vet egentligen inte om vi har nåt där att göra. Vi vann DM i höstas och kvalade däemed men det är ju ytterligare en merit för hingsten!! Glad

Lena90
1

#4 Det klart ni har! Jag tycker ni är jätte duktiga och ni kommer alldeles säkert ge de andra en match ;) Njord är ett prakt exempel på vilken fantastisk ras russen är :) Håller tummarna och hoppas det går bra :)

Carpe diem!

penphotography
0

Nu har tävlingen varit men tyvärr kommer jag inte åt resultatlistorna. Länkarna till resultaten fungerar ej.

Är det någon som har resultat att dela med sig av?

~Penna~

brukskorningskusk
1

Har alla körresultaten på papper men orkar inte skriva alla. SM brukskörning ponny: 1:a Lojstas Pawik gotlandsruss kusk Anita Eckebring

2:a Guiness Star Irish Cob kusk Thomas Karlsson 3:a Herkules korsning av shetlandstyp kusk Pia Young

Brukskörning häst: 1:a Torps Gusten 197 Fjordhäst kusk Per-Inge Andersson 2:a Donica Ardenner kusk Kjell Carlsson 3:a Leia ardenner/shire kusk Tobias Andreasson

Skogskörning: 1:a Henny Nordsvensk  kusk Ole Halse 2:a Ville Ardenner kusk Linus Elmelid 3:a Donica Ardenner kusk Kjell Carlsson.

penphotography
0

#7 Tack!

~Penna~

Sara-Garbhan
1

Måste bara glatt utropa - vilken trevlig tävling/arrangemang SM:et var! Som nästan nyfrälst "bruksmänniska" fick jag se fina hästar (och en mula), duktiga kuskar/ryttare och lyssna på trevliga och kunniga speakers. Barnen var också förtjusta. Det är inte varje dag vi åker i vagn bakom två nordsvenska ston i par med vars ett föl vid sidan.

Mantissa
0

Nu blev jag nyfiken. Vem var det som hade mula med? Några bilder?

Gurkane
0

Mulan Mulle, enligt uppgift 165 cm hög, valack på 7 år, import från frankrike. Kusk Bengt Karlsson, Kronobergs län.

Mantissa
0

#11 Åh vad fin! Det ser faktist ut som en äkta poitou mula. Vet du om han var undan ett poitevin sto?

brukskorningskusk
0

#12 Jag pratade med dem… Tror att det var så att, pappa en stor åsna och mamma ett Poitevin sto. Tycker det var jättekul att de deltog och dessutom med ett toppresultat, 6:a på SM.