Selar med färg?
Tycker att det är synd att det inte finns fler selar med lite färg på. Speciellt syntetselarna borde väll kunna komma i någon anna färg än svart?
Det finns! Vet bla att Tidaholmsvagnar har färgade selar. Tror det var Ideal också där man kunde välja olia färger på "kanterna" och vissa delar kunde man byta ut så ena dagen kan det vara vita detaljer och andra dagen röda tex.
Dock är det rätt dyrt och det är ingen större efterfrågan på det.
Tur vi alla är olika! Själv föredrar jag enhetligt svart el brunt. Såg ett klarrött, lack blankt huvudlag igår på ridsportaffären. Förutom att det enligt mig var gräsligt fult kostade det multum. 2000:- tycker jag är enorma pengar…
Men som sagt, tur vi alla tycker olika ;-)
Till Maraton skulle jag kunna tänka mig lite mer färg på selen. Inte hela, men i fodret och kanske några detaljer. Men tyvärr (eller kanske tur!) så är jag för snål, för som Agto säger är de rätt dyra…
Till Zilcos selar går det att beställa färgtrim till bröstan och de har också matchande pannband.
Det finns i många olika färger och är inte så hiskeligt dyrt. Sätts fast enkelt på bröstan och är enkelt att byta ut. Fast det går bara till ZGB och Elite selarna tror jag.

Men det finns nu inte ens brunt att få tag på när det gäller sytetselarna. Skulle vilja ha en vit showsele någon dag:P Och en blå eller röd, men inte glansig som lack utan mer färgat läder typ.
Zilcos sele som vi har finns även i brunt.