Körning iFokus

Körning

Etikett: tävling
Läst 1499 ggr
Agto
4

Träningstävling Dressyr/precision 7 oktober

Välkomna på träningstävling körning i dressyr/koncup SYD

Vi i Mörrums Ryttarförening har för avsikt att arrangerar första omgången av dressyr/koncup SYD den 7 oktober 2012

För info se vår hemsida:

http://www3.idrottonline.se/MorrumsRF-Ridsport/Tavling/Tavlingsnyheter/Nytraningstavlingikorning7oktober/

Agto
0

Någon som har anmält sig till första omgången?

penphotography
1

Ni har så mycket roliga aktiviteter i Skåne och Norrland under vinterhalvåret. Lite avis…

~Penna~

Medarbetare på Körning iFokus

Agto
1

Fast man måste arrangera själv annars blir det inget. Från början är det nästan bara våra hästar som är med men nu har vi lyckats få med några andra. Många kommer bara en gång trots att de säger att det var jättebra och jättekul men sen ser man dem inte mer. Men det är bara att kämpa på!

penphotography
1

Jo så är det ju ofta. Problemet är att det inte finns något direkt intresse. att bara arrangera för sig själv känns inte så kul. Men vi (en handfull kuskar) pratar varje höst om att ha en dressyrcup under vintern så tillslut gör vi kanske verklighet av det… Flört

~Penna~

Agto
2

Ja gör det Glad

Om det är dåligt intresse så kan man ju göra det enkelt genom att bara sätta upp en konbana och ha en P&D. Sen har vi gjort så att medlemmar har anläggningskort får vara med gratis och de andra får betala.

Jag tror att man liksom måste börja någonstans och om man bara härda ut och försöker sprida budskapet så rätt som det är så når det fram till några som är intresserade och kommer.

penphotography
0

Det är lite dyrt att anlita domare för 2-4 ekipage. Synd, för det är dressyren som skulle behövas.

Maratonträning (typ P&D) med sträckor, pliktportar och hela alltet har vi haft. Väldigt roligt!

Men så fort det blir Dressyr så svalnar intresset.

~Penna~

Agto
0

Ja det är mpnga som inte gillar dressyren. Synd för den är ju grunden för att det ska gå bra i de andra grenarna.

Det är inte alltid som vi har haft utbildad domare vid våra P&D utan en bra tränare eller kusk kan ibland tillföra en hel del. Det viktigaste är ju inte att det blir rätt poäng satt utan att man får en kommentarer att jobba på. Erfarna kuskar känner ju också vad som går bra och dåligt.

Aribigga
0

Hur är det med koncupen måste man ha minst 125 cm i vagnsbredd då?

lurvponnyn.vimeddjur.se

Agto
0

Kan inte tro det. Det är ju träningstävling så kom med det du har.

Om du vill så kan du höra med Göran E Larsson som driver arrangemanget men jag kan inte tänka mig att det blir problem.

Aribigga
0

Jag tror jag ringer honom någon dag då :) för säkerhetsskull, det låter som en rolig grej det här även om just den i mörrum är lite långt borta för vår del.

lurvponnyn.vimeddjur.se

HannaNikolina
3

Något vi har gjort några gånger är att haka på när dressyrryttarna har klubbtävling! Om de kör på 20x60-bana så kan man träna inomhusprogrammet. (Och kör man liten ponny så kan man klämma in det programmet på en 20x40-bana också Flört ) Det är ganska intressant att få kommentarer från riddressyrdomare! Och så får man lite "staketträning" utan att behöva bära fram alla grejer själv.