Körning iFokus

Körning

Etikettutrustning
Läst 3861 ggr
EwaAngantyr
0

Pfiff maratonsele

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Behöver en liten sele mitt min b-ponnyvalack.  Han är bara 120 cm hög och jag har sett en pfiff maratonsele till salu för ett bra pris.  Vad tycker ni om den selen?? För och nackdelar?

En normal ponnysele blir för stor för honom och den här selen är en shettissele som jag tror kan passa.

PP
0

Kan ju svara på din fråga oxå… Har haft en Pfiff under många år och den fyllde sin funktion. Det som var bra var att bröstan inte var så grov, vilket är en fördel när man som jag har shetland utan obegränsat med utrymme för en brösta. Mindre bra tyckte jag om däckeln som redan från början var lite "oformlig" och inte blev bättre med tiden. Läderkvalitén var heller inget att hurra för, men med skötsel och kärlek höll den sej ändå acceptabelt trots flitig användning.

Det var dock ingen maratonsele jag hade, utan en vanlig enbetssele.

Nu har jag selar av märket i länken ovan och är mycket nöjd så här långt. Möjligen att bröstan är något väl lång och grov, men det tycker jag kanske för jag har min Pfiff att jämföra med. Flört

EwaAngantyr
0

Tack för svar! Din sele kostar dubbelt så mycket som Pfiffselen och jag har just lagt 8000:- på parselar så priset är lite viktigt just nu. Är det en acceptabel sele (Pfif) så kan man ju köra med den det första året iaf och sedan byta upp sig till en bättre om jag ska fortsätta köra honom. Han är lite för liten för att gå par med mitt andra russ så jag vet inte om jag kommer att sälja honom när han är inkörd.  Han är en underbar liten ponny så det är svårt…

StuteriSolo
0

jag kör mina russ med pfiff vario och presentation, funktionell sele och som alltid får man vad man betalar för Skrattande

Heartbreaker
0

Var hittar men Pfiffs selar? Letar själv efter sele till vårt russ då vi tänkte sätta igång med körning nu när ponnytravsäsongen är över för i år :D.