Funderingar sele och vagn
Jo så här är det att jag kör just nu med loksele (vilket jag gillar bäst) och så har jag en rockard till mina russ. Men jag planerar även att komplettera med en bröstsele och då det inte finns några fästen på rockarden för just bakselen på en bröstsele så undrar jag om man kan lösa det på annat enkelt vis, om man inte har möjlighet att fixa fästen just nu.
Kan man på nått sätt koppla ihop bakselen med bröstan eller det blir kanske inte alls bra. Ellen kan man bara surra runt skacklarna?
Carpe diem!
Det blir inte alls bra att koppla ihop bröstan med bakselen. Men vi satte bakselen direkt i öglan där man fäster skakeln när vi hade ponny. När de är så små brukar det funka bra om bara öglan är tillräckligt stor.

Nä jag misstänkte att det inte skulle bli så lyckat :/ Det andra du nämnde skulle kanske kunna vara ett alternativ, har en hyfsad ögla…
Carpe diem!
Annars är det lätt för en svetskunnig att sätta dit ett par fästen för din baksele. Kostar inte många kronor.
Hur blir det med din rockard när du börjar med de höga skakelfästena? Hur är viktfördelningen? Det är ju en stor fördel med bröstsele att skaklarna kommer upp på ryggen än att ha dem slåendes i sidorna som med lokselen?

Ja det är ju faktiskt det bästa :)
Ja, på mitt ena russ av mindre modell så blir det nog ganska bra tror jag, på lokselen sitter de ganska rakt men kommer de upp lite så tror jag det blir bättre och som du nämner så slipper man det där vobblandet som lätt blir men rockard och loksele, även om detta inte har varit så farligt för mig.
Carpe diem!