Däckeln ligger för nära manken
Har ett problem med min däckel..
Har inte kört min häst på två månader pga. att jag flyttat och inte fått med mig giggen, och när jag väl fick med den ned hade hästen hunnit gått sönder.
Under tiden så har hästen hunnit tappa både vikt och muskler pga. missförstånd med hömängd och fodringar.
Men idag skulle jag köra för första gången på länge och såg att pga. hans tappade muskler så låg däckeln nästan på manken. Bara några millimeter till godo. Inte så bra alltså.
Var till byns hästbutik och kollade på selunderlägg och det fanns ett med kilar som gjorde att däckeln kom upp från manken och gav mankfrihet. Jättebra, tyvärr så kostade det nästan 600 kr vilket är för dyrt för en fattig student som snart får ett par dyra veterinärräkningar att betala.
Köpte istället ett vanligt selunderlägg som jag tänkt sy på kilar på själv.. Har dock inte kommit på något bra material att göra kilar av..
Hur skulle ni ha löst problemet?
I och med att jag inte har råd med ett underlägg med kilar är en ny däckel uteslutet..
Behöver lite idéer nu. :)

Du kan inte köpa en kudde i memoryfoam och använda den som material?
Jysk brukar ju ha såna kuddar med i sina kampanjer, då kan man komma billigt undan :)
Ja eller vanligt skumgummi båda man väl kunna sy in i något lämpligt tyg. Någon i din närhet har säkert någon gammal madrass eller liknande som du kan få gratis
#1: Är rätt långt till närmaste sån affär, har flyttat till obygden.. Men kan kolla runt lite.
#2: Nyss flyttat 70 mil från hemstaden och känner väldigt få här förutom de på skolan, och ingen av dom har nog en gammal madrass då de flesta bor på internatet. Men bra idé annars. :)
Har dock pratat med stallägaren nu som visade mig ett underlägg i gelmaterial som fungerade perfekt. Så ska till en travaffär och se om de har nåt sånt till vettigt pris..