Körning iFokus

Körning

Etikettutrustning
Läst 1084 ggr
MiaMaria
1

En liten rem

Jag har en loksele till min shettis och jag är på jakt efter en rem som gör så att inte lokorna kan fara ner på halsen på honom om han sänker huvudet. Jag vet inte vad remmen heter, har försökt googla men får inte fram något.

Va helt inställd på att göra en själv men tänkte att det är värt ett försök att kolla här (gammal iFokus räv som återkommit) först, ni vet säkert både vad den heter och vart jag kan köpa en.

I dagens läge så har jag en rem från mitten på däckeln och fram till mankputan. Den är effektiv men jag vill ha den "rätta" remmen Oskyldig

blacksmithfarm
0

Misstänker att du menar nr13 i länken - snedrem.

http://tarnsjogarveri.se/downloads/standard_for_arbetsselar_hs.pdf

Har dock dålig koll på vart man kan få tag på en, kanske går att kolla med Floby Överskottslager?

Om inte annat kan du via länken se hur du ska mäta längden, så vet du vad du letar efter. Går nog att få uppsytt/sy själv (som du var inne på).

MVH

Blacksmithfarm, sajtvärd på Körning iFokus 
Var med och tävla: iFokus Sportfoto 2014 

MiaMaria
0

Ja precis det är den jag söker! Tack snälla, ska spara länken så jag kan mäta!

Karin E
0

Annars har jag sett att det finns en enklare variant som går från däckeln till den övre lokremmen, bara en rem då.

MiaMaria
0

#3 Det är så jag har idag, men vill ha det "riktiga", kräsen som man är Oskyldig Men tack ändå!