Är det för sent och köra in
Har en d-ponny på snart 18 år. Hon håler inte för ridningen. (tyngden på ryggen) så är lite sugen på att köra in henne. Har erfarenhet från inkörningar, dock inom trav. Men vet hur en bröstsela ska sitta.
Men hur går jag bäst tillväga.
Damen är väldigt lugn och trygg i det mesta men vill ju endå inte förhasta nått.
Eller är det för sent och köra in henne.
Du kan väl testa? Tömkörning sliter ju inte på ryggen och det är bra träning, jag hade börjat med det och sett hur hon hade reagerat.
lurvponnyn.vimeddjur.se
jo tömkörs gör hon :)
Börja och hänh på henne selen och fäst linor och se om hon regerar när ni berör henne med dem. Rör henne med dem på alla möjliga ställen ni kan komma på. När det går bra och hon inte bryr sig så kan ni börja med en slana och göra på samma sätt. En 18 årig häst, som inte har varit med om att någon försökt köra in den men misslyckas, brukar vara erfaren och acceptera allt sådant snabbt. Tror att hon kommer att älska att bli körd 
Lycka till!
Ja de tror ja me, :) hon älskar och jobba, så när hon inte kan ridas utan bara får gå lite me sonen så lägger hon på sig lite olater.
Så ska inhandla sele så fort ja kan.
Jag körde in mitt pensionärssto i vintras. Då var hon 22. Så för gammal är hon ju inte, men det kan ju finnas andra anledningar till att hon inte går att köra in. :)
Lycka till!
Tack :).
Hon kommer kollas noga innan jag hänger på vagn. :)