Körning iFokus

Körning

Etikettutrustning
Läst 2092 ggr
EwaAngantyr
0

Snabbkoppling till stångkoppel

Hur gör ni? Har ni någon form av snabbkoppling till stångkopplen???

EwaAngantyr
0

Ok, smart!  Sitter de säkert??

PP
0

#1 Av nyfikenhet måste jag fråga er som använder dessa om det saknar betydelse att de är fasta, till skillnad från de som är avsedda för körning som har svirvel..?

Agto
0

Vi använder också snabbkopplingar i stället för stångkoppel och det går snabbt att både spänna för och ifrån Glad.

Har hört att de som används tex segling inte lossar lika lätt eftersom de inte öppnas lika mycket. Men det måste vara marginellt och bero på situationen. Vi köper iallafall på DriveOut eller Börjes (Ideals). Vet inte om det skiljer i priset mot tex Biltema men för oss så känns kvalitén bättre på de som är avsedda för körning. Det brukar ju heta att man får det man betalar för och eftersom vi har starka hästar så vill vi ha rejäla grejor Flört

HannaNikolina
0

Biltema har med svirvel också:

http://www.biltema.se/sv/Bat/Monteringsdetaljer/Karbinhake/Skothake-253252/

Brottsgräns 2000 kg, det borde inte bli mera kraft än så i stångkopplet…

Clas Ohlson har också till bra pris:

http://www.clasohlson.com/se/Skothake/Pr314256002

Agto
0

Fast det är ju viktigt också att man får bort dem om man behöver det och de kritiska rösterna mot billighetsvarianten är just det att man inte får bort dem när man vill om de ligger i spänn. Jag vet inte för vi har bara Ideals snabbkopplingar och vi har i och för sig aldrig behövt få upp dem när de ligger i spänn. Men för oss så räcker det om någon har den erfarenheten att billighetsvarianten är inte så lätt att få bort (när det ligger i spänn och är bråttom) som de som är anpassade för körning.

En skothake är ju inte byggd för att den ska släppa i sträckt läge för det är ju ingen säkerhetsdetalj på det sättet.

blacksmithfarm
2

En allmän fundering; Det kanske något man kan testa under kontrollerade former - sätta dem i spänn och testa att lösa ut dem(snabbkopplingar av alla slag…)?
Så vet man hur och att de fungerar…

Blacksmithfarm, sajtvärd på Körning iFokus 
Var med och tävla: iFokus Sportfoto 2014 

HannaNikolina
1

De jag har använt, skothakar från Biltema och ClasOhlson, släpper enkelt när de ska.